Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
13-08-2012 kl. 07:08
VW 502 00, er en godkendelses kattegori som VW har opfundet. Der er flere olier som overholder den bl.a. Castrol Edge 5W30
Da VW efterhånden har en meget stor markedsandel står det på oliedunken hvis den overholder VW's krav.
Da VW efterhånden har en meget stor markedsandel står det på oliedunken hvis den overholder VW's krav.
Profil slettet
13-08-2012 kl. 08:09
VW 502 00 kan du få de fleste steder - men på nettet kan du finde nogle gode priser.
Mht. olieforbruget så er det helt normalt at en ny motor bruger lidt ekstra, men de TSI-motorer jeg har prøvet har alle haft tendens til at bruge lidt olie. Så tjek oliestanden ofte.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Mht. olieforbruget så er det helt normalt at en ny motor bruger lidt ekstra, men de TSI-motorer jeg har prøvet har alle haft tendens til at bruge lidt olie. Så tjek oliestanden ofte.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
13-08-2012 kl. 10:56
Michael Ibsen skrev:
OK.
Er det noget jeg skal være bekymret over??
Det er helt normalt - i din manual står op til en halv-hel liter pr. 1000 km. Så det skal du ikke bekymre dig over, men bare huske at tjekke fx hver gang du tanker.
Min diesel bruger ca en kvart liter pr. 1000 km, og det er der ikke noget unormalt ved.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
13-08-2012 kl. 11:12
Jeg vil mene at den øverste umiddelbart er god nok: Den opfylder hvertfald VW 502 00 kravet. Men jeg havde nok nuppet den dunk på 5 liter lige nedenunder de har på tilbud - så har du hvertfald til de næste stykke tid.
Så de to øverste kan du bruge - resten er til longlife og krævende forhold :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Så de to øverste kan du bruge - resten er til longlife og krævende forhold :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk