Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

31-07-2012 kl. 22:43

Problemet med non-interferens motorer er jo, at de bliver nødt til at lave plads til ventilerne i stemplet, og det kan skabe forkert flow i cylinderen så der ikke sker helt optimal forbrænding. Det er ikke sikkert det er ret meget, men når man idag kører på de helt små decimaler, kan det faktisk være ret meget.

Men ja topstykket kan også tage skade, det kan flække/revne i ventilstyr eller blive slået helt skævt. Evt. kan hydrauliske ventilløftere også tage skade.

Man kan sagtens lave en motor med knækket rem, men for værkstedet er der ikke lige så meget indtjening i det, som bare at skifte motoren, og der er forholdsvis stor sandsynlighed for at noget går galt, specielt med de nyere motorer, hvor tolerencerne er meget meget små, og hvor selv de mindste støvpartikler kan skabe problemer når motoren samles. Et almindeligt værksted er sådan set ikke "gearet" til at lave en sådan motor reperation.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

04-08-2012 kl. 12:11

Men der er stadig flere penge i at skifte motor til en ny, fremfor at renovere den gamle. Det er hurtigere, ca. samme indtjening på reservedele og langt mere sikkert. Flere mandetimer er ikke altid et plus, i en tid hvor næsten alt bliver lavet efter tilbud og fastprissystem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

04-08-2012 kl. 16:33

Umiddelbart nej, og jeg ville da nok heller ikke være alt for punktlig med at få den skiftet, men jeg ville nu alligevel få den skiftet før den sprang. Man kan jo stadig skade ting som vandpumpe, tandremsdæksel og evt. knast/krumtapfølere mv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg