Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
11-06-2012 kl. 12:10
Så vidt jeg kan se, så er problemet forholdsvist begrænset.
Dette kan iøvrigt ske for ALLE mærker. Så vidt jeg husker, så var der nogle Toyotaér i USA der ikke kune bremse :-)
Men det er da surt, at stå med sådan en regning, det er vi da enige om.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1770054.ece
Profil slettet
11-06-2012 kl. 12:42
Kender et par stykker, som har problemer med stort olieforbrug. Den ene kører med en 1,8 TSI (160 hk), og den drikker 1 liter olie pr. 5.000 -7.000 km. Kender en anden der kører med en 2,0 turbo (200 hk) og den drikker endnu mere olie - ja faktisk så meget, at vedkommende burde kunne springe serviceintervallerne over, da den hele tiden har frisk olie i motoren..... :-( Men de autoriserede værksteder mener, at olieforbrug i den størrelsesorden er "helt normalt"!?
Har læst ekstrabladet artiklen - det er godt nok bittert at få regninger i postkassen, i den størrelsesorden de beskriver.
Profil slettet
11-06-2012 kl. 13:07
Her er lidt litteratur fra Auto Bild: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=60181
Mht. olieforbrug på 1 liter pr. 5000-7000 km, så er det ikke unormalt. Op til en halv liter pr. 1000 km står foreskrevet i instruktionsbogen. Så det er skam ikke kritisabelt, når det er foreskrevet.
Men nu er det ikke selve motorerne der er et problem - de er stabile nok. Det er de dele underleverandørerne har valgt at bruge, som ikke var gode nok. Dette skulle gerne være fikset, så alle motorer efter 2011 nu er af bedre kvalitet.
Så hellere at rustproblemerne blev omtalt, som plager stort set alle modeller fra VW lige for tiden.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 11-06-2012 13:11 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
11-06-2012 kl. 14:07
Jeg er godt klar over, at producenterne forsøger at overbevise os om, at op til en 1/2 liter pr. 1000 km er OK. Men moderne motorer skal slet ikke forbruge så meget.
Havde jeg en bil som forbrugte 1/2 liter pr. 1000 eller 2000 km ville jeg godt nok være ked af det - efterfyldning af olie ville så blive en betragtelig udgiftspost.
Men ja - rust er som du nævner også en problem p.t. hos VAG koncernen...
Profil slettet
11-06-2012 kl. 15:03
K S skrev:
Så længe der stadig er mange, der kommer med floskler om, at tyske biler = kvalitet, og at VW/Audi = kvalitet - så længe behøver VW ikke at gøre noget.
Alt for mange tror stadig på de gamle fordomme - og så længe journalister stadig ævler om "kendt VW-kvalitet" etc. (baseret på blød plastik i kabinen), så længe vil der være (alt for) mange, der tror, at en VW/Audi er en bil i højere kvalitet end andre "husholdningsbiler" som Ford, Fiat, Hyundai og Peugeot, og dermed kan VW/Audi opretholde de højere priser - og stadig sælge løs.
Præcis, jeg kan ikke være mere enig!
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
11-06-2012 kl. 15:09
Lasse Hansen skrev:
Hej C S.
Jeg er godt klar over, at producenterne forsøger at overbevise os om, at op til en 1/2 liter pr. 1000 km er OK. Men moderne motorer skal slet ikke forbruge så meget.
Havde jeg en bil som forbrugte 1/2 liter pr. 1000 eller 2000 km ville jeg godt nok være ked af det - efterfyldning af olie ville så blive en betragtelig udgiftspost.
Men ja - rust er som du nævner også en problem p.t. hos VAG koncernen...
Profil slettet
11-06-2012 kl. 15:30
det er et stort problem ,men faktisk for alle mærker ,men de siger at det er normalt at bruge olie og så er det svært at gøre noget ved det,men det smager af dårligt håndværk,men årsagen ligger efter min mening i syntetisk olie og 1års regel om service ,for det olie soder meget ved forbrug og vil gøre at stempelringe bliver utætte og så har vi problemet,men utroligt at ingen finder ud af det ,men ja -normalt---