Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-06-2012 kl. 21:41

Så vidt jeg ved anbefaler man at skifte dæk, når det er blevet "skummet".

Ved ikke hvad der kan "betale sig" det kommer jo også an på hvor heldig man er/hvad man udsætter dækket for og det betyder jo også noget om man skifter dæk inden de er godt slidt ned.

Har man to sæt hjul (vinter/sommer), kunne man jo køre med et af de hjul (der ikke er i brug) som reservehjul.



http://www.e-bil.dk/Index/List-forums/Index/List-forums/

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2012 kl. 08:58

Jeg vil give T I ret, jeg mener også at dækket skal skiftes efter en gang skum. I alle de år jeg har haft bil er jeg punkteret en enkelt gang, og det var heldigvis i en bil med reservehjul.

Jeg mener ikke de lappe-kit kan bruges til andet end en sidste nødløsning, når dækket skal skiftes bagefter. Har man vejhjælp er det til enhver tid at foretrække.

Men som T I også påpeger, så kunne det være en god idé at smide en af sine sæson-dæk ned i hjulbrønden, og bruge dem istedet.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 10-06-2012 08:58 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2012 kl. 16:54

Når jeg en sjælden gang punkterer, så kan jeg finde på at bruge dækpilot,
købt ved f.eks thansen.
Jeg tror det fungere på samme måde som de kompressorkits der følger
med til nogen nye biler.
Jeg har dog brugt det mere som en permanent løsning, til min sidste bil.
Jeg ville ikke til at ofre et nyt dæk, eller lappe det gamle, så jeg kørte bare videre
med det som det var. Det har holdt luften uden jeg skulle efterfylde.
Nu har jeg ikke præcist tal på hvor mange km jeg nåede at køre,
inden jeg solgte bilen, men et sted mellem 10 og 20.000 vil jeg tro.
Så umiddelbart holder det fint, og koster ca 70 kr. for en dåse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2012 kl. 18:05

Rasmus Hougaard skrev:
Når jeg en sjælden gang punkterer, så kan jeg finde på at bruge dækpilot,
købt ved f.eks thansen.
Jeg tror det fungere på samme måde som de kompressorkits der følger
med til nogen nye biler.
Jeg har dog brugt det mere som en permanent løsning, til min sidste bil.
Jeg ville ikke til at ofre et nyt dæk, eller lappe det gamle, så jeg kørte bare videre
med det som det var. Det har holdt luften uden jeg skulle efterfylde.
Nu har jeg ikke præcist tal på hvor mange km jeg nåede at køre,
inden jeg solgte bilen, men et sted mellem 10 og 20.000 vil jeg tro.
Så umiddelbart holder det fint, og koster ca 70 kr. for en dåse.

Jeg tror IKKE det er anbefalelsesværdigt at køre så mange km oven på sådan en lappeløsning. Det er en midlertidig løsning - selvom den godt kan holde længe. Så er det lavet med det formål at man skal køre til nærmeste værksted, og få lappet eller skiftet dæk.

Så rådet om at bruge dækpilot som en permanent løsning vil jeg stærkt fraråde.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg