Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-06-2012 kl. 17:46

Du ligger ved ikke 11.000 kr hos dem ????

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-06-2012 kl. 18:59

jooo det skal den.....på et tidspunkt, en kæde holder jo ikke 50 år vel ;-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

07-06-2012 kl. 22:09

steen 5 skrev:
En kæde skal slet ikke skiftes.

I følge vores svigersøn der kører Nissan Premiera p11 foreskriver Nissan et skifteinterval, nøjagtig som andre gør med tandrem. Så jo en kæde skal skiftes i nogle tilfælde.
I øvrigt holder en kæde kun længe hvis den bliver smurt ordenligt. (Olieskift bliver overholdt). Alting kan gå i stykker.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2012 kl. 19:57

Jeg må nok desværre give René ret - der er 2 års reklamationsret, og som han også påpeger, så lyder det ikke til at det er hos kæden problemet er, men nogle andre dele, som ikke blev skiftet, fordi ejer nok ville spare lidt penge.

Så hvis værkstedet har rådet ham til at få skiftet visse dele, da det kan føre til visse komplikationer, vil jeg ikke mene at værkstedet bør/skal dække den. Det er selvfølgelig hammer ærgeligt, men det kan sagtens argumenteres for at skaden kunne have været undgået, hvis man havde skiftet de nødvendige dele på forhånd.

Mvh C S
www.e-bil.dk

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-06-2012 kl. 13:51

S J skrev:
Det ville have været fint med mig, hvis værkstedet kunne bevise, at de har rådet/informeret om manglende garanti. Det er bare ikke tilfældet, det er en påstand kun.
pågældene ejer bekræfter, at han intet har fravalgt, og iøvrigt ingen forstand har på biler.

Som Rene skriver er det jo ikke værkstedet der skal bevise noget, men dig/tidligere ejer der skal bevise noget. Så det er jo tidligere ejer der skal finde en faktura på udskiftningen og dokumentation i denne forbindelse.

Derudover forstår jeg ikke hvad du mener med manglende garanti?
Du har altid 2 års reklamationret på en reparation/reservedel.
MEN du har jo ikke reklamationsret på alle andre komponenter, der har en sammenhæng med det du har fået repareret.
Så hvis der opstår en fejl i forbindelse med en knastkæde (der tidligere er skiftet), er du dækket, hvis fejlen skyldes selve kæden/dårligt udført arbejde. Men du er jo ikke dækket hvis et strammerhjul eller lignende i forbindelse med kæden (som ikke er skiftet) pludselig skaber problemer i forhold til kæden.

Jeg ville måske tage tidligere ejers udtalelser med et gran salt, medmindre vedkommende kan dokumentere reparationer, klage til FDM, afgørelser mm.

http://www.e-bil.dk/Index/List-forums/Index/List-forums/

Dette indlæg blev 09-06-2012 13:51 redigeret af dets forfatter.