Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2011 kl. 11:54

Nu står der jo intet om, om hvorvidt det er en privat- eller en forhandler-handel. Men det er da altid godt, at få bilen undersøgt fx. hos FDM eller Aplus inden handel - så du ikke køber katten i sækken. Er det hos en forhandler, skal fejlene selvfølgelig laves inden levering - er det en privat-handel skal antal af fejl jo stilles op imod prisen.

(det der med, at handle bil på basis af hvad man tror der er i vejen, kan give dig uventede regninger - man skal ikke tro man skal vide).

Dette indlæg blev 15-12-2011 11:55 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2011 kl. 12:26

Taget i betragtning at der siden benzinbilerne fik katalysator og benzinindsprøjtning har stået i alle de instruktionsbøger jeg er kommet forbi har stået at man IKKE måtte træde på speederen ved start af motoren af hensyn til bl.a. katalysatoren, synes jeg ikke det er så betryggende at den ikke vil starte uden gas.

Vh Anders

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

15-12-2011 kl. 15:44

Jeg kender ikke til FDMs arbejde eller deres brugtbiltest, men husk på, at de ligesom alle andre skal tjene penge på deres arbejde.

Jeg erindrer, at et andet medie tidligere har testet FDM's brugtbilstest-opsætning - og jeg mener, at konklusionen blev, at FDM ikke var væsentligt bedre end enhver anden mekaniker, man vælger at køre hen til.

Blot så du ikke tror, at når bilen er FDM-tjekket, så er alt fundet.

Mht. fejlen med speederen, så ville jeg ikke være tryg ved det - slet ikke, når det er en periodisk fejl.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

15-12-2011 kl. 22:01

Hvor meget har den kørt... Kunne være et lidt trægt gående spjæld eller evt kokset...