Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
15-08-2011 kl. 14:45
OK ?! Og du kører bare videre selv om der er kommet noget snavs i brændstoffet ?
Var det ikke en god ide at få bilen trukket til værksted så de kan få det checket ?
Jeg tror ikke jeg ville tage så mange chancer som du tilsyneladende gør, for din brændstofpumpe i en commonrail-diesel er meget sårbar overfor skidt i brændstoffet. Og den er altså ikke helt billig !!!
Var det ikke en god ide at få bilen trukket til værksted så de kan få det checket ?
Jeg tror ikke jeg ville tage så mange chancer som du tilsyneladende gør, for din brændstofpumpe i en commonrail-diesel er meget sårbar overfor skidt i brændstoffet. Og den er altså ikke helt billig !!!
Profil slettet
18-08-2011 kl. 21:38
Good news :-)
EGR ventilen benyttes til af føre en del af udstødningen ind i motoren igen og derved bliver mængden af skadelige stoffer i udstødningsgasserne bragt ned.
Hvis du har problemer med tilkoksning selv med 2 x 70 km kørsel om dagen, så skal du måske skifte til en bedre motorolie der udover gode smøreegenskaber også modvirker koksbelægninger.
EGR ventilen benyttes til af føre en del af udstødningen ind i motoren igen og derved bliver mængden af skadelige stoffer i udstødningsgasserne bragt ned.
Hvis du har problemer med tilkoksning selv med 2 x 70 km kørsel om dagen, så skal du måske skifte til en bedre motorolie der udover gode smøreegenskaber også modvirker koksbelægninger.