Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
09-07-2011 kl. 16:35
kim nemmøe skrev:
hej,købte en ny mercedesE280cdi har overholdt alle service,den har kørt 195000km,fik problemer i går med den.Beskeden her til morgen,fra mercedes benz var en ny automatgearks.eller renoveret,har kun brugt bilen til crusing ture siden jeg købte den i 2006,sidder man virkelig på sådan en regning alene,ved nogen om man evt.får noget for den defekte ??.. og hvad med kulance.Hilsen Kim
Ja det er sgu surt, men ja den er jeg ret sikker på du sidder med selv... Og mig bekendt er det første gang at deres gearkasser krakker...
Og ja du har måske nok kørt roligt i den, men har du haft den af ny...
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
09-07-2011 kl. 17:33
kim nemmøe skrev:
Tak for de hurtige svar,ja jeg har haft den fra ny af,og derfor har jeg også fulgt samlige service på den.Trode bare ikke det kunne ske SÅ hurtigt,kunne bedre forstå hvis jeg havde kørt 500000km i den.
Det er helt sikkert at efter 500000 så er det ikke kun gearkassen der skal skiftes... Mercedes er ikke mere pålidelig end mange andre bilmærker idag... Dengang der var noget der hed 300D med 136 hk eller tildels TD 177 hk var mercedes i en klasse for sig med hvor langt de kunne kører... Men idag med den moderne teknik der findes, ja så er mercedes ikke hvad det har været... Det er stadig en super god bil og holder også bedre end nogen, men den koster jo også derefter...
Jeg har set flere eksempler på modeller der har fået skiftet flere gearkasser og pumper m.m.
Men det er svært at sige om du har været uheldig eller hvad det er, men ja normalt skulle den gerne holde til min. 300000...
Men tror ikke du får noget fra Mercedes, desværre... De plejer at være firkantet når det kommer til sådan noget...