Bilbasen Forum
Hvorfor er Peugeots lygte kvalitet så dårlig?
Profil slettet
18-12-2015 kl. 17:59
Profil slettet
18-12-2015 kl. 21:12
hdi hdi
bruger siden
22-07-2003
skrev:
Det er ikke lygtekvalitet som er problemmet. Der er derimod højspænding, som opstår i systemet, der er skyldi for pærene ikke kan holde. Det løses ved at montere en modstand, har jeg hørt :)
Det er muligt, men tilbage til mit udgangspunkt : Hvorfor sker det i udpræget grad for Peugeot? Hvis andre producenter kan undgå det hvorfor så ikke Peugeot ?
Profil slettet
19-12-2015 kl. 00:35
Jørgen Vestergaard
bruger siden
07-08-2013
skrev:
Det er muligt, men tilbage til mit udgangspunkt : Hvorfor sker det i udpræget grad for Peugeot? Hvis andre producenter kan undgå det hvorfor så ikke Peugeot ?
Jeg tror at det er en lidt subjektiv vurdering at Peugeot skulle have flere "enøjet" biler end andre mærker, jeg oplever ikke nogen overvægt af et bestemt mærke med lygtefejl; ikke at det er noget jeg fører statistik med..
H P
bruger siden
06-01-2004
19-12-2015 kl. 10:15
iøvrigt så er problemet løst for flere år siden, så jeg tvivler stærkt på at du husker rigtigt når du mener at 1/2 delen af alle biler med et øje er fra Peugeot
Profil slettet
19-12-2015 kl. 18:33
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
HDI svarer faktisk på dit spørgsmål, på visse ældre årgange af Peugeot var der en oversåænding fra generatoren som betød at der var over 13 volt i systemet, og det kan en pære ikke holde til i længden.
iøvrigt så er problemet løst for flere år siden, så jeg tvivler stærkt på at du husker rigtigt når du mener at 1/2 delen af alle biler med et øje er fra Peugeot
Nu kører der jo rigtig mange Peugeoter rundt i dk, af for mig uforståelige årsager, mærket har aldrig sagt mig noget. Men det er da muligt det drejer sig om ældre modeller hvor kvaliteten åbenbart haltede gevaldigt. Jeg ser kun logoet og der er da vist mange af deres modeller som har kørt i årevis uden modelskift ? Ihvertfald kører mange af dem rundt med lygtefejl, ofte på mere end en lygte. Det er sjusket og farligt.
Profil slettet
19-12-2015 kl. 21:36
Jørgen Vestergaard
bruger siden
07-08-2013
skrev:
Nu kører der jo rigtig mange Peugeoter rundt i dk, af for mig uforståelige årsager, mærket har aldrig sagt mig noget. Men det er da muligt det drejer sig om ældre modeller hvor kvaliteten åbenbart haltede gevaldigt. Jeg ser kun logoet og der er da vist mange af deres modeller som har kørt i årevis uden modelskift ? Ihvertfald kører mange af dem rundt med lygtefejl, ofte på mere end en lygte. Det er sjusket og farligt.
Peugeot har længe været et af Danmarks mest solgte bilmærker, ergo kører der mange af dem rundt.
At der på visse tidligere modeller var en tendens til overspænding med deraf følgende pæresprængning siger vel ikke meget om bilernes kvalitet generelt? Problemet blev iøvrigt løst med en formodstand.
Du mangler stadig at sandsynliggøre at "hver anden bil man møder med defekt lygteføring er en Peugeot"? Du siger jo at det er dig uforståeligt at der kører så mange Peugeoter rundt i DK da de ikke siger dig noget, måske du er en smule forudindtaget og derfor lægger mere mærke til Peugeoter med lygtefejl end alle mulige andre mærker?
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
10-01-2016 kl. 22:14
https://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/universaldele/paerer-og-lygter/for-og-taagelygte/h7/paeresaet-h7-12v-55w-ultra-life-osram/n-2103500728/pn-1284796734/
Profil slettet
22-01-2016 kl. 20:25
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
22-01-2016 kl. 23:08
Jørgen Vestergaard
bruger siden
07-08-2013
skrev:
Jeg bliver kun dagligt bekræftet i "fordommen" om Peugeot. Detr sgu da en lortebil. Hva?
Nej, det er det sådan set ikke....
Profil slettet
22-01-2016 kl. 23:59
Jørgen Vestergaard
bruger siden
07-08-2013
skrev:
Jeg bliver kun dagligt bekræftet i "fordommen" om Peugeot. Detr sgu da en lortebil. Hva?
Jeg tror ikke at du behøver at skrive "fordommen" i citationstegn, det er vist en ægte (ubekræftet) fordom du har.