Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A4 B8 1.8 TFSI røgudvikling fra udstødningen.

Simon Østerby

Simon Østerby
bruger siden
26-03-2007

04-12-2012 kl. 16:27

Hej Forum! Jeg har konstateret, at min Audi udvikler mere røg/ os/ udstødning end andre biler omkring mig i trafikken - uanset om motoren er varm, kold eller opvarmet med fyret. Måske er det lidt værre, når bilen er kold, men ikke nævneværdigt. Mit kørselsmønster er mange små ture (indre Kbh) kombineret med periodiske lange ture (Kbh - Aarhus, eksempelvis). Andet end ovennævnte har jeg ingen problemer med min dejlige bil, som har gået 130.000 km. Og så til mit spørgsmål: er der grund til bekymring omkring denne røgudvikling? Takker :) / Vh. Simon

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2012 kl. 16:52

Selvfølgelig er røgudvikling ikke normalt, men hvilken farve har røgen? Er den mørk, hvid, blå?

Det kan jo nemt være noget som masser af kondens i udstødningen, men det kan lige så vel være noget der er noget dyrere. Dog er VAG's 1,8 TSI ikke kendt som det største problembarn, og jeg har ikke umiddelbart kunne finde frem til noget på nettet.

Så lidt flere oplysninger tak! :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Simon Østerby

Simon Østerby
bruger siden
26-03-2007

04-12-2012 kl. 18:02

Udstødningen er hvid og minder om vanddamp. Den er forholdsvis lugtfri og jeg har ikke selv kunnet konstatere nogen former for defekter ved eftersyn af motorrummet.

Nej præcis, min google-søgning var heller ikke til megen hjælp :)
Fandt dog en tråd lidt i samme boldgade her på siden, hvor anbefalingen var at få foretaget en kølevandsprøve under alle omstændigheder, for at se om det skulle være toppakningen.

Simon Østerby

Simon Østerby
bruger siden
26-03-2007

04-12-2012 kl. 18:03

Jeg har dog just i skrivende haft tændt bilen; og i tomgang med kold motor var der ingen synlig udstødning. Jeg lod den stå i ca. 5 minutter med samme resultat.

Dette indlæg blev 04-12-2012 18:03 redigeret af dets forfatter.