Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
03-02-2014 kl. 13:54
Hvis det er en kollega/studiekammerat du skal have med, så ville jeg finde ud af hvad det ville koste med det offentlige at køre samme tur, og så ville det være taksten.
Men er det sådan noget fast pendleri, eller bare en engangstur tværs over landet?
T i
bruger siden
17-06-2006
04-02-2014 kl. 15:11
I forhold til de tidligere indlæg ville jeg kun tage variable udgifter med, brændstof og evt. lidt service/slid.
Personligt ville jeg aldrig overveje at indrage forsikring, værditab, grøn afgift etc. (medmindre det var nogen jeg ikke gad køre for ;-) )
Dette er jo er faste udgifter som skal betales uanset, så andre skal vel ikke finansere mit bilkøb?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-02-2014 kl. 15:52
Lise Bedsted
bruger siden
25-08-2013
skrev:
Jeg har en ford ka og da jeg skal være chauffør og vi skal deles om benzinudgift, skal jeg udregne den.
men hvordan gør jeg det?
Som T I nævner er det el meget simpelt hvis det bare er benzin udgift i skal dele...En ford ka køre i snit realistisk ca 15km på 1liter. Det er et tal jeg selv ville regne det ud fra. Hivs du vil vide tallet præcist skal du ved tank påfyldning stille triptæller på nul, og det er ved fuld tank. Når den så igen skal fyldes tar du tallet på triptælleren og divdere med det liter antal du fylder på. Så fremkommer det tal den har kørt pr liter. Men 15km/L er udgangspunkt.
J R
bruger siden
13-12-2013
04-02-2014 kl. 16:26
Altså har du et snit den kører på literen. Tank den evt helt op til randen, nulstil trip. Kør nogle dage på ruten med passagerer og fyld til randen igen
Så kender i km/litere tallet. og idet i kender km, så er et forholdsvis nemt at regne ud hvad brændstof omkostningerne reelt er.
På en ka er samlede km taks pr km,med iregnet værditab osv. vel ikke meget over 2 kr/km.
Så måske 1 kr pr km. Så har du betalt brændstoffet og har din egen bil tilrådighed udenfor disse samkørsler.
Jess