Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2012 kl. 12:17

Jeg er enig med Christian! Selvom forsikringen typisk kalder en for elitebilist efter 3 år, så tror jeg det har betydning med hvor meget man kører, og om man har flair for det. Desuden tror jeg også lyst spiller en stor rolle - ser man kørsel som et nødvendigt onde, tror jeg ikke man viser samme hensyn eller overskud i trafikken. Selv har jeg små 200 km hver vej på arbejde, og jeg nyder at køre bil, og bruger bilen som et fristed.

Men for at besvare dit spørgsmål, så tror jeg at du opnår det stadie du snakker om, når man ikke får sved på panden over nogle trafikale situationer, og kan bevare et køligt overblik, og undgår Road rage.

Så jeg tror det er et spørgsmål om erfaring, og ikke rutine. Lige så noget bliver en rutine, så slår man hjernen fra, og gør tingene pr. automatik. Og så bliver det farligt...

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2012 kl. 14:14

Peter Sørensen skrev:
Det var et interresant indlæg - og svært definerbart!

Nå, jeg tør godt sætte tal på. Jeg mener at man over en vis periode skal have kørt mellem 50.000 - 100.000 kilometer, før at man begynder at læse trafikken rigtigt, reagerer instinktivt på farer m.v.

Hvor stor en periode vil du mene det skal dække over? Jeg kan sagtens følge km-intervallet, det lyder rimeligt. Men snakker vi om 2-3-4 eller 5 år?

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 19-07-2012 14:14 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2012 kl. 21:26

Scoooby Doo skrev:
Hejsa
Interessante indput!
Personligt synes jeg, at teknisk færdighed og netop begejstringen for at køre, gør det noget mere "smooth" gennem trafikale udfordringer og trafikken generelt.
Jeg havde også gættet på 50.000+ km. over et par års forløb eller lidt mere. Men det nok væsentligt at få kørt varierende som muligt, altså forskellige typer veje etc.

Fuldstændig enig - der er jo kæmpe forskel på den opnåede rutine hvis man kører 50k på motorvej, eller 50k på landevejen ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk