Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

17-04-2012 kl. 23:32

Vil bare lige gøre opmærksom på, at man ikke har 6 måneders garanti, medmindre dette fremgår af slutseddel/salgsaftale.
Derimod har man altid 2 års reklamationsret - og det er jo noget ganske andet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas L

Thomas L
bruger siden
14-03-2011

18-04-2012 kl. 08:07

Kære Marianne,

Det lyder simpelthen for groft. Du må virkelig skrue bissen på her, for ansvaret ligger 100% ved forhandleren. Han er bundet af, at bilen fungerer i de næste to år, jf. købeloven. Der er simpelthen ikke til at diskutere.

Jeg har ikke selv stået i samme situation, Men hvad jeg vil gøre er at jeg vil hidse mig helt sindssygt op ;-) Ring til FDM og forklar dem historien og hør hvad de anbefaler, fortæl at de sikkert har ødelagt turboen ved at ligge og hamre rundt med reservedele.

Ring så til Andreas og sig at du har talt med FDM og at alle fejl skal udbedres med det samme. Nægter han siger du at du udemærket kender købeloven og at du har ret til at få fejlene udbedret. Nægter han stadig så siger du at der må advokat på (købet må sandsynligvis gå tilbage og han ender med sagsomkostningerne - har studeret erhvervsret på Uni), og at du samtidig vil sørge for at udbrede budskabet på diverse hjemmesider (facebook, bilbasen) samt lokalnyhederne, at man ikke skal købe bil hos ham.

Jeg så en historie om en skidt Subaru-forhandler for ikke længe siden på Tv2 østjylland.

Vh Thomas

Thomas L

Thomas L
bruger siden
14-03-2011

18-04-2012 kl. 08:13

Rettelse: Det kritiske her er at du har haft bilen i så kort tid, så fejlene har været til stede på købstidspunktet, derfor er han bundet af at reparere det, såfremt du reklamerer uden unødigt ophold - hvilket du har gjort.

Så bare skru bissen på! :-)