Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
14-12-2011 kl. 22:55
For nogle år siden kunne der ikke oprettes en købstråd uden der af de samme 4-5 brugere blev foreslået en Toyota, andre gange var det Skoda eller VW, der var "moderne", og her for tiden er der nogle (jeg kan på stående fod komme i tanke om 3-4 brugere), som primært anbefaler nogle af de franske...
Jeg tror ikke du skal tage det så tungt. Hvis du er af en anden overbevisning, må du jo anbefale noget andet og begrunde hvorfor du kommer med din anbefaling.. :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
15-12-2011 kl. 08:24
Det gode er da i det mindste at nu har du lært hvor stor tanken er på sådan en bil.
Og nej, jeg arbejder ikke ved Renault, jeg har ikke en Renault og jeg har ikke planer om at købe een.
Profil slettet
15-12-2011 kl. 08:51
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-12-2011 kl. 17:19
K B skrev:
Ved godt jeg måske får nogle hug med på vejen når jeg stille dette spørgsmål.
Er der ikke en halv stor overvægt af fans af franske bilmærker inde på denne forum?
Kunne man tænke sig der sidder nogle som er ansat ved franske bilmærker og svarer på spørgsmål som bliver stillet?
Der var jo lidt skriveri om det for 6-7 mdr. siden, hvor nordjyskebiler skrev om et fransk bilmærker som brugte ansatte til at svare på div. Spørgsmål!
Ha ha jo det kan godt være der sidder mange, men er isåfald for at få andre til at få bekrætet at de har gjort en god handel (griner). Har aldig selv eget en fransk bil, men har kørt i nogle forskellige, de køre da godt når de køre .-) men fraanske biler er som hovedregel lavet til små mennesker, lidt lisom deres sko numre dernede ikke passer med resten af EU. Problemet er at det bilerne bliver lavet af tit og ofte er for billige. Lidt som ford, og som sikkert har deres el i bilerne fra psa. har en ven som pt har c3 hdi..Den er på værksted ret tit, og skal ha skiftet det ene og det andet, bilen hr gået 120.000, Dyser skal renses og skiftes, selv om han køre langt. har vist offret 35000 på 18mdr. Har anbefaldet ham at få fat i noget bmw diesel..det holder størstedel af tiden, men er også lavet af andre og bedre dele end resten af bil parken
Profil slettet
15-12-2011 kl. 18:08
René Østergaard skrev:
Ahem... BMW bruger også Peugeots HDI i motorer i nogle af deres biler ;)
Det samme gør Jaguar skam også :-)
Den her diskussion er ved at køre af sporet, hold jer til emnet istedet for at svine hinanden til!
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-12-2011 kl. 18:32
Det er muligt hvis det er dit højeste juleønske at få en bmw med hdi...vil her anbefale dig 1,4hdi...alt andet bliver sikkert for vildt....(stor griner)
Profil slettet
15-12-2011 kl. 22:51
K B skrev:
Så nu kan jeg se vi har fået samlet dem som er for og imod franske bilmærker.
Det er jo noget kendt i bil kredse at franske mærker har lidt flere fejl end mange andre mærke. Nu vil jeg lige sige med det samme at jeg faktisk har haft kigget på en Renault for et år siden, men købte den ikke af flere grunde, men den kørte godt (Grand scenic 1,9). Der hvor jeg vil hen med denne tråd er at, der virkelig er nogle bruge af dette forum som ikke kan tåle at høre noget negativt om franske bilmærker. Lev med vi ikke er ens!!!
Lige til at begynde med: Jeg er ikke specielt fan af franske biler, har aldrig ejet én, er ikke forhandler eller ansat som sælger af sådanne og er ikke ansat i bilbranchen generelt..
Når det så er sagt, kunne du så evt bakke din påstand om "lidt flere fejl" hos franske mærker op? Jeg siger ikke at det ikke passer, men jeg er da interesseret i at høre mere, udover "Det er jo kendt i bilkredse", jeg kender f.eks. mange der mener at Opel ruster, det bliver det ikke nødvendigvis sandt af..
Til sidst vil jeg også gerne lige kommentere på det ironiske i at du skriver "Lev med at vi ikke er ens!!!!" Du kan jo tilsyneladende ikke rigtigt selv tåle at man omtaler "franske biler" (hvad det så end betyder set i forhold til vor tids globaliserede bilproduktion..) i alt for positive vendinger, hvilket denne tråd vel er bevis på?
T i
bruger siden
17-06-2006
15-12-2011 kl. 23:00
K B skrev:
Der hvor jeg vil hen med denne tråd er at, der virkelig er nogle bruge af dette forum som ikke kan tåle at høre noget negativt om franske bilmærker. Lev med vi ikke er ens!!!
Samtidig er der åbenbart også nogen der ikke kan tåle at høre noget positivt om franske biler for tiden....
Med mellemrum er der heftig debat for/imod forskellige mærker, men i de seneste uger bliver det lidt i overkanten med en del tråde der kører fuldstændig af sporet pga. diverse påstande og enkelte brugere (eksempelvis et par indlæg ovenfor) med provokerende "troldeadfærd" som virker som det kun handler om at provokere andre istedet for at komme med konstruktive indlæg.
Profil slettet
16-12-2011 kl. 00:45
K B skrev:
Ville faktisk gerne have uddybet mit svar, men har valgt ikke at gøre det. For så vil 4 personer i dette forum simpelthen gå i selvsving over mit svar med at fortælle hvor stor fejl jeg tager.
Netop derfor bør du jo uddybe dit svar?
Profil slettet
16-12-2011 kl. 00:45
Martina Nielsen skrev:
Måske sommeren 2012 men ikke 2013 for så er sardindåsen rustet væk.
Utroligt velovervejet og sagligt indlæg fra Martina, som sædvanligt ;-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-12-2011 kl. 01:51
René Østergaard skrev:
Ahem... BMW bruger også Peugeots HDI i motorer i nogle af deres biler ;)
Uddyb venligst ???
Profil slettet
16-12-2011 kl. 08:05
Jesper Jensen skrev:
Og det mener du naturligvis, at dit indlæg er?
Overhovedet ikke, det er nok nogenlunde ligeså sagligt og velovervejet som det indlæg jeg svarede på ;-)
Til gengæld får Martina et, synes jeg selv, nogenlunde sagligt og velovervejet svar fra min side her:
http://www.bilbasen.dk/forum/hjaelp-til-bilvalg/mange-fejl-hos-renault/25829
men jeg indrømmer gerne at der er grænser for hvor mange af den slags indlæg jeg gider skrive...
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-12-2011 kl. 16:36
Hvikle bmw modeller er det så lige du påstår køre med fransk motor????
Er du sikker på at du er helt ædru (griner)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-12-2011 kl. 05:55
Eks Rene som skriver at i nogle bmw ligger der fransk motor....som om nogen vil tro på det andet end fanatikere af franske biler. Nuvel linket der blev henført til kun omhandler 4cyl benzin motor i mini cooper og peugouet citroen og ikke en bmw. Jeg kender godt til dette samarbejde, og har ført til bedre motor i de franske 4cyl biler. Om der på sigt bliver noget i bmw kan vi kun gisne om....der er omtalt bmw 1 serie som måske på sigt med tysk fransk motor. Altså kan vi slå fast at ingen bmw' er til dato køre med psa motor. Og gud forbyde det , medmindre det er bmw der selv udstikker retnings linier for hvordan det skal laves og af hvad. hvis det bliver en realitet på 1 serie, som er den serie hvor publikum i forvejen ikke som sådan er låst på mærket og kvaliteten...
Jeg syns da franske biler køre super godt, let ikke noget der, men der er altså stor forskel på prisen på fransk eller bmw, og dertil også materialer de bliver lavet af.
Jeg syns personligt også det er noget lort de biler bliver lavet af. Har selv haft C-max som har psa motor og et meget ringe elsystem, men bilen pris og det faktum at den køre rigtig godt, gjorde at jeg valgte den. Var klar over at der kunne være en del udfordringer, og det var der også. Alt det som der var beskrevet der kunne være ivejen var ivejen. Troede bare ikke det ku være så galt på en ny bil. Klima køre selv op og ned, radio som stod og blinkede indimellem, mangel på isolering ved i bunden ved gearkasse, så man kunne mærke den kolde luft der trak ind. I 2gear hakkede hjul under gasgivning, et velkend problem med svinghjul....Indersiden af døre raslede løs. Bilen køre ellers super mv, men træls med de problemer. Så jo vi kan roligt sige at en del franske biler er noget lort, for det er de. men derfor kan de sagtens køre godt. Man får jo hvad man betaler for. Det er dt folk skal gøre sig klart!!
Har haft mange bmw'er, bundsolid bil og oplevelse indtil videre, men koster også en del mere. Kan folk ikke mære forskellen er det jo lige meget, men vi har jo hver især lov til at have en mening om tingene.
Eks syns jeg den nye motor fra psa hdi 110hk tror jeg der er, lyder som et spændende bekendtskab. Er langt fremme teknologisk med forbrændning osv. Også deres E6 auto gear køre vist helt upåklageligt, så noget godt er der også. Men er prisen på deres materialer som er lav, og det giver selvsagt, selskabte problemer på sigt. men jeg tro i de kommende år at eks renault strammer sig an, med hensyn til bedre biler.
Måske skulle alle prøve en tur i en eks peugouet og dernæst en bmw. Der er ingen tvivl om at bmw slår den på alle områder, men vi kan ikke alle hive 4-500.000 op til bil, og den franske køre jo også godt til prisen. Og sikkert derudaf mange vælger. men 100.000 mere kan være givet godt ud hvis man kan se det og har råd.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-12-2011 kl. 16:50
Jesper Jensen skrev:
Der er nogett jeg ikke forstår.
Du har ret i meget af det du skriver men hvorfor bruge en C-Max som et eksempel på 'billige' franske biler? En C-Max er en Ford --> Tysk!
Hej Jesper
Ja det blev en noget længere smøre. Men hvorfor jeg tog Ford C-max som eks, er af den grund, at jeg har eget en sådan. Motoren er psa motor, altså fransk om du vil, den køre super og rimelig støjer ikke meget. Elsystem er også fra psa gruppen, og er noget møg. men ellers er bilen fra ford med den gode undervogn mv. Jeg mener at for begyndte at bruge psa i 2007, idet det var for dyrt at udvikle selv. Men når det så er sagt har psa nogle svagheder/fejl. Der kan vist ikke være det samme liter antal oile på motoren, og man skal tjekke den for ikke at køre tør for oile. Dernæst kommer et ikke helt tilpasset svinghjul, som kan give rystelser ved acceleration, især andet gear bliver svinghjul kompromiteret. Men ellers køre det super godt. Men eks et svinghjul koster ca 10.000 at få skiftet, og mange har skiftet det. Nogle heldige at få skiftet inden for garantien. Fords egen tdci motorer larmer en del mere end psa, og er ikke helt så økonomiske.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-12-2011 kl. 17:12
Nej ang 107 tror jeg vi skal lade ligge, der er jo en del toyota i den vogn, pånær el og lidt andre småting som er fransk.
Men eks med den peugouet 407 hdi, tager du så en bmw 316d og saammenligner med. 407'eren koster vel ca 300 plus minus. 316d koster ca 410. Altså ca samme størrelse bil og motor. Du betaler i det almindelige leje ca godt 100 mere for bmw'en. Om den er det værd må den enkelte afgøre. Der er sjælendt problemer med bmw diesler i de normale udgaver. har set flere 320d køre 400.000km uden rep. det er da meget flot.
Ja jeg forstår heller ikke det med vw og de problemer der har været, men dem om det. en ta en golf 6 tdi og så en 116d. igen en forskel i prisen, ca 80-100.000. men er slevfølgelig en slags penge....men når og hvis man får vrøvl med skidtet er det meget ærgeligt.
Der er stor forskel på hvorfor den enkelte person vælger det der gør. Nogle vælger ud fra pengepung, andre ud fra føelser, andre fornuftsmæssigt. eks med bmw, nogle køber kun pga af mærket, altså lidt snob effekt, andre ud fra holdbarhed, andre ud fra måden det fungere på. Så er vel en smags sag om man vil.
så kim du har da ret i din antagelse vedr vw, men lidt det samme med ford også, så ikke kun franske biler der giver bøvl. Oså mærket Audi er en "spand" om man vil. Mange motorer fra wv. medmindre man er oppe i high class, men igen der er der problemer med skidtet
Dette indlæg blev 17-12-2011 17:18 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-12-2011 kl. 17:42
Tak for info vedr el system...men man skulle tro der var fransk eller noget der er værre..
Profil slettet
17-12-2011 kl. 19:48
Jeg har haft 2 franske biler og er helt færdig med dem.de koster kassen og have kørende og min fars franske lorte biler kostede også kassen.
det var peugeot 307 peugeot 604 og peugeot 406.pg rosinen i pølsende var renaults skønne lortebil en megane fra 2000 føj noget lort ja det gælder dem alle det er utroligt at de stadig eksistere.både peugeot og renault.
Ikke nok med at de er samlet og lavet elendigt deres måde at designe på måske meget smart men det er bare ikke gennemtænkt og det må være fordi de springer over hvor gæret er lavest.
Profil slettet
17-12-2011 kl. 20:41
K S skrev:
Og prøv det samme med et vilkårligt andet bilmærke - og du vil opleve det samme.
Nej - jeg har ingen anelse om, hvem "hdi hdi" er - og jeg har iøvrigt aldrig ejet en bil med hdi-motor så det ville ikke rigtigt give mening. Spørgsmålet er jo så, hvem du i virkeligheden er?
Det er trist at personer som dig skal afspore debatterne med tåbelige fordomme og personangreb i mangel på argumenter......
Det er måske første gang du er helt ærlig Ks for du er ikke hdi, Vel hr
Dette indlæg blev 17-12-2011 20:43 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-12-2011 kl. 00:55
Hmm er det ikke at skyde noget over målet, ang denne udtalelse fra dig selv...??
Det skal siges jeg er ikke specielt fan af nogle frabrikater, jeg har lavet alt og de har alle deres små skavanker og det gælder også BMW, har skiftet flere bagtøj end i har spist ærter.
Selv inden for samme frabrikant kan der være helt umulige modeller......
Du mener altså at bmw's bagtøj er dårligt eller behæftet med fejl?? Så har jeg isåfald flere celler end du har spist ærter .-) Næh du bmw's bagtøj ryger når de unge hvalpe får fat i bilerne og laver dæktræk med dem, ofte når bilerne har kørt over 200.000km.
måske du lige selv skal huske at få fakta med....at folk selv ødelægger bagtøj..Du skriver enddog selv at du sidder og griner over andres indlæg, men dit eget er da ingenlunde gennemtænkt.....Måske du mener noget andet end du skriver, så må du argumentere for det.
Dette indlæg blev 18-12-2011 00:56 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
19-12-2011 kl. 22:55
K B skrev:
Ved godt jeg måske får nogle hug med på vejen når jeg stille dette spørgsmål.
Er der ikke en halv stor overvægt af fans af franske bilmærker inde på denne forum?
Kunne man tænke sig der sidder nogle som er ansat ved franske bilmærker og svarer på spørgsmål som bliver stillet?
Der var jo lidt skriveri om det for 6-7 mdr. siden, hvor nordjyskebiler skrev om et fransk bilmærker som brugte ansatte til at svare på div. Spørgsmål!
Ja vi må have stoppet det franske pjat *b*
Vi må lave noget Bmw fælles køb
Kasper F
bruger siden
04-06-2009
21-12-2011 kl. 12:45
Vores fora giver stor mulighed for at komme med sin mening, men lad nu være med at blive personlige og start personlige diskussioner, ikke.
Saglige, velbegrundede svar er altid velkomne, hvis de har relevans for tråden.
Har I spørgsmål til noget af ovenstående, så kontakt os på info@bilbasen.dk - så skal vi gerne svare jer.
På forhånd tak for jeres forståelse og respekt for hinanden!
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
21-12-2011 kl. 21:35
Men tilbage til spørgsmålet.
Hvorfor er der altid så mange, der forsvarer franske biler herinde?
Tja, kunne det måske bare skyldes, at franske biler skiller sig lidt mere ud og dermed i højere grad skiller vandene?
Asiatiske biler er ofte så kedelige, at de på ingen måde kan opildne til en ophedet debat. Dertil er de simpelthen for meget leverpostej.
Tyske biler er måske nok lækre og velkørende, men desværre også ofte prissat på en måde, som bare bliver endnu mere latterlig, når man tillægger dansk afgift.
Franske biler giver muligheden for at komme væk fra leverpostejen, uden at havne i en prisklasse, hvor man føler sig helt røvrendt af staten.
Jeg har selv haft en del forskellige bilmærker (VW, Toyota, Opel, Mazda x3, Ford x2, Nissan, Subaru, Alfa x2 og Citroen), og har egentlig ikke et favoritmærke (selvom jeg var meget glad for Subaru'en, Ford'erne, og den ene Alfa).
Faktisk synes jeg, at det er sjovt at prøve noget nyt.
Og der findes jo heldigvis biler til ethvert behov og næsten enhver pengepung.
De sidste par biler, som jeg har haft, har været Mazda'er.
De har været praktiske, og givet meget udstyr for pengene.
De har dog også været af utroligt dårlig kvalitet.
Og selvom det har været firmabiler, hvor jeg ikke selv har skullet betale for reparationerne, så er det stadig irriterende at skulle forbi værkstedet ca en gang om måneden med alt muligt latterligt.
Nu har jeg så netop modtaget min nye firmabil. Denne gang en Renault Grand Scenic 1,6 dci.
Et bilvalg, som jeg kun i lille grad selv kunne påvirke, så bilen er mere eller mindre blevet mig påduttet.
Nu må vi så se, om den kan holde et højere kvalitetsniveau end Mazda'erne, og om jeg bliver gladere eller mere træt af den i længden.
Jeg går åben ind til sagen. Og indtil videre glædes jeg bare over den meget lave beskatning på bilen.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-12-2011 kl. 02:38
omkring at forsvare hvis vi kan bruge det ord...Jeg tror folk der har haft gode oplevelser med de franske vil forsvare det, kan sikkert ikke begrunde det, men jeg tror jeg vil forsøge at gøre det til trods for jeg ikke har ejet en fransk bil , dog (C-max med psa motor)
Hvis jeg eks skulle pendle og ikke havde de stor midler, ja så er en renault clio dci en fin diesel hakker til små 150k. Den køre langt på literen og er behagelig at køre i. og meget billig pr kørt km..Penge og privat økonomi omtaler emnet med diesel biler og dette at måske kunne slippe for de store udgifter. Nemlig at købe bilen fra ny eller næsten ny, og så sælge den efter 3-4år, inden problemerne kommer. De kan godt komme alligevel, men så forhåbentligt inden for garantien. Clioen er vist den franske bil der gør det aller bedst ifølge folk og kilder. De franske biler er relativt billige, og til prisen køre de super. Men generelt skal man altid betragte diesel bil som en mulig forøget risiko for udgifter, nogle mere end andre.
Tillykke med den nye vogn, håber den køre super og at det evt er den med den nye 110hk motor. Den skulle vist være super.Men du kan jo så glæde dig over ikke selv skulle betale hvis noget sker.
Sjovt du nævner det med mazda...var engang et super mærke af kvalitet og skruet godt sammen..Har selv haft mange biler som fiat 127 ford Taunus, bmw 1802 bmw 320i 6cyl . 2x Corolla, bmw 316i.318i. Bmw 523i E60 bmw 320d (177hk) Honda jazz, Ford C-max , Ford mondeo 2.5v6.. Svært at sammenligne men de køre godt på hver deres måde. Pt er det mondeo V6, men leger lidt med tanken om en Bmw 520d E60 177hk model til rimelige penge, vil gerne ha en M-Edition model, så der bliver kigget over grænsen, der er der mange af netop den model med alt i udstyr.
Dette indlæg blev 22-12-2011 02:44 redigeret af dets forfatter.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
22-01-2012 kl. 09:15
Ole Kock skrev:
Jeg kom til at nedgøre en Renault Megane en lille smule, netop fordi jeg har et lille frit værksted med 3 ansatte, og har en vis erfaring med f.eks megane, som værende en god vogn for vores omsætning. Aldrig før er der blevet rettet så meget på min lille udtalelse...
Jeg er rigtig glad for de franske vogne. De skaber omsætning.
Hvis jeg havde en fransk bil og jeg tit skulle på dit værksted med den, ville jeg helt sikker få den tanke at det måske var på tide at prøve et andet værksted. Det er min erfaring fra dengang jeg kørte fransk bil, og der blev forøvrigt en positiv oplevelse ud af det.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-01-2012 kl. 17:09
Dette indlæg blev 22-01-2012 17:14 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
30-01-2012 kl. 20:42
K S skrev:
Den side kan bruges til.... - ingenting.
Mærker, der sælger mange biler, vil have tilsvarende flere fejl.
Personer, der har givet meget for "prestige", er mindre tilbøjelige til at udstille, at de evt. har lavet et fejlkøb.
Nogle brokker sig over ting, de selv er skyld i.
Nogle brokker sig over værksteder/forhandlere.
Det er kort sagt ikke muligt at konkludere noget som helst ud fra siden.
Du har som sådan ret, man kan ikke altid lede noget ud fra sider og enkelt personer mv...Men hvorfor ikke bruge egne initialer ??