Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010
19-06-2011 kl. 19:10
Der er mange grunde til at tallet var så højt i forhold til i dag.
For at nævne dem jeg kan komme på lige nu:
Airbags, jo flere jo sikre. Hvis bilen har en føreairbag så går det stadig ud over de andre i bilen.
Seler.
At bilen ikke "krøller sammen" som sagt tidligere, dette gør at folk ikke bliver klemt ihjel, og/eller bliver mast så meget at de kan forbløde.
Smartere indretning af bilen både ude og inde.
Diverse sikkerhedssystemer.
Der er altså mange ting som gør at antallet af dræbte i trafikken er blevet meget mindre.
For at nævne dem jeg kan komme på lige nu:
Airbags, jo flere jo sikre. Hvis bilen har en føreairbag så går det stadig ud over de andre i bilen.
Seler.
At bilen ikke "krøller sammen" som sagt tidligere, dette gør at folk ikke bliver klemt ihjel, og/eller bliver mast så meget at de kan forbløde.
Smartere indretning af bilen både ude og inde.
Diverse sikkerhedssystemer.
Der er altså mange ting som gør at antallet af dræbte i trafikken er blevet meget mindre.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
19-06-2011 kl. 22:09
Fart, spritkørsel og ringere køreuddannelse var også vigtige faktorer.
1971 1.213 dræbte
1972 1.116
1973 1.132
1974 766
1975 827
Det store fald fra 1973 til 74 skyldtes indførelsen af generelle hastighedsgrænser. Ikke pga. trafiksikkerhed men pga. oliekrisen...
1971 1.213 dræbte
1972 1.116
1973 1.132
1974 766
1975 827
Det store fald fra 1973 til 74 skyldtes indførelsen af generelle hastighedsgrænser. Ikke pga. trafiksikkerhed men pga. oliekrisen...
Dette indlæg blev 27-06-2011 21:41 redigeret af dets forfatter.