Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Larsen

Martin Larsen
bruger siden
23-10-2005

19-07-2008 kl. 09:45

Tør nu øjnene og kom ind i kampen.

Jeg har da brugt både Seat Altea og Leon på gule plader, sammen med en del andre biler. Og jo, jeg kunne godt tænke mig en Seat.

Men der findes jo også en del hvidplade biler der vinder over Seat på gule plader, så det er jo bare den forkerte bil du har valgt. Den ville sikkert tabe under alle omstændigheder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Larsen

Martin Larsen
bruger siden
23-10-2005

19-07-2008 kl. 16:36

Du kan bl.a. bruge Saab 9-3/9-5 Aero turbo og der har også været en Subaru Impreza, som jeg selv har vundet lodder med.

Men dem vil jeg helt ærlig faktisk helst ikke vinde, fordi de er urimelig dyre at forsikre og vedligeholde.

Hvis du læser nogle af de andre indlæg er der også mange der har vundet en masse lodder med andre biler som Audi osv.

Så vil jeg hellere have en Seat og undvære de bagsæder til 150.000,- for jeg har alligevel ikke noget at bruge dem til.
Og så længe man kan købe og køre i dem som privat person, kan jeg ikke se det skulle være en snyde bil. Der er trods alt betalt der skal betales.
Det andet er flæberi og lige så ringe argumentation.

Martin Larsen

Martin Larsen
bruger siden
23-10-2005

20-07-2008 kl. 09:07

Jamen for s..... da selv.

Har lige foræret dig 2 biler. Kan du ikke finde ud af at bruge søge funktionen?
Bl.a. er der kun en af den rigtige Impreza til salg. Og ja den slår gulpladerne.

Og du har stadig ikke argumenteret for at gulplade biler skulle være snydebiler. Du kan jo ikke sammenligne gulplade biler med biler uden afgift.

Sidst rettet: 20/7-08

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

21-07-2008 kl. 02:49

synes heller ikke der skal være gulplade forbud men jeg fatter ikke konceptet med f.eks. en Leon eller en Yaris på gule plader har i øvrigt aldrig deltaget med en gulplade bil jeg vil ha bagsædet og har (næsten) kun deltaget med Toyotaer i alle konkurencerne siden august eller septamber lige med undtagelse af en Saab 9-5 Aero tilbage i efteråret og jeg deltager heller ikke med alt for dyre biler

Mikael Christensen

Mikael Christensen
bruger siden
02-02-2006

31-07-2008 kl. 12:35

Det er efter min mening helt fint at prøve at påvirke reglerne, det er vel en ret vi alle har. Og det kan da godt være at dit forslag har fået nogle hårde ord med på vejen. På den anden side kan jeg sagtens forstå det.

Der hvor kæden hopper af for mig, er allerede i din overskrift. Du kalder gulpladebiler for snydebiler. Jeg kan simpelthen ikke se at biler på gule plader er snydebiler. Det er jo helt almindelige biler som alle kan bruge lige så snart der er betalt moms af dem, og det er der af dem som kan vindes i konkurrencen. At der er betalt mindre i afgift er vel heller ikke relevant, for det er der for eksempel også af brugte importerede biler, skal de så også forbydes? Er det antallet af siddepladser? Nogle gulplader biler har bagsæde der må benyttes og nogen på hvide plader har slet ikke bagsæder.

Så i sidste ende har jeg svært ved at se at der er nogen gode argumenter for hvorfor gulpladebiler er snydebiler og derfor hvorfor de skulle forbydes.

At ændre reglerne midt i konkurrencen, vil heller ikke være fair. FOr alle dem har valgt en bil på guleplader, ville miste deres lodder (ifølge dit forslag) selvom de var optjent i god tro under de gælende regler. Den holder bare ikke.

At jeg så også gerne ville have reglerne ændret så netop min drømmebil havde en chance, er en helt anden sag. For eksempel, hvorfor er der ikke et punkt der hedder køreglæde eller design? Så ville alle de dødkedelige familiebiler ikke have en chance, mens min drømmesportsvogn ville løbe med alle lodderne - var det ikke en god ide? :-)

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2008 kl. 08:31

Har selv dystet med den nævnte Audi A4 2,5 TDI og har små 200 lodder, så kan ikke rigtig se problemet med de såkaldte "snydebiler". Reglerne er jo ens for alle. Vil man ikke risikere at dyste mod en gulpladebil, kan man jo lade være med at deltage.