Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
04-06-2008 kl. 09:47
jeg trode det hva chopper du ville køre på ? chop ikk = 200kmt så skal du købe en racer og få styret lysten, også køre chopper bagefter jeg startede med en kavasaki 750zxr så kan man få lidt fart på :¤) nu køre jeg harley davidson 1200 det er måske en god måde og harley er heller ikk så dyrt mere og der kan jo også bygges turbo eller gas på hvis man har brug for det :¤)
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
06-06-2008 kl. 21:28
Hej
Honda VT 700, 750, 800 eller 1100 er nogle super fede driftsikre cykler. Hvis du er ude efter en maskine der bare skal køre, så er en VT et super valg. Det fortryder du ikke. Alle VT'ere er ret kvikke i forhold til andre custom bikes.
Hvis du gerne vil have noget der rykker lidt ekstra, så se på en VT 800.. der er ikke så mange af dem, men de har 72 HK og 4 gear, så de rykker ret pænt (ca. 5,5 s 0-100). Men inden du beslutter dig, så prøv også en VT1100.. den har et kanon moment, og er bare mere "kværn" end de andre. Og selv om den vejer en del, så er den faktisk nemmere at håndtere efter min mening.. men den kræver respekt for sin størrelse, så lær den at kende før du fyrer den af!
Jeg kører selv en VT1100C fra 89 og det er en FEEED bike. Kan KUN anbefale den.. og med hydraulisk kobling og ventil løftere, og kardantræk så er der kun yderst minimal vedligeholdelse.
Den har 67 HK til 250 kg. tør vægt, men det er rigeligt, for den har ca. 100 NM moment.. og det er meget vigtigere end mange HK når du kører custom bike. På de første 100m og 0-60 km/t er der ikke meget der hænger på!
Den går i øvrigt nemt 18 km/l.. ikke at foragte i disse dyre benzintider!
En 700-800 får du for 60-70k en 1100 i god stand koster ca. 70-90k.
Jeg har selv lige købt min VT'er, og i den forbindelse prøvede jeg næsten alt på markedet af custom bikes (Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Honda m.m.), og mit valg faldt hurtigt på en VT1100C (1987->98).. den er federe at køre, styrer bedre, du sidder godt og den har en super kobling/gearkasse.
Prøv dem..:-)
- Henrik
Honda VT 700, 750, 800 eller 1100 er nogle super fede driftsikre cykler. Hvis du er ude efter en maskine der bare skal køre, så er en VT et super valg. Det fortryder du ikke. Alle VT'ere er ret kvikke i forhold til andre custom bikes.
Hvis du gerne vil have noget der rykker lidt ekstra, så se på en VT 800.. der er ikke så mange af dem, men de har 72 HK og 4 gear, så de rykker ret pænt (ca. 5,5 s 0-100). Men inden du beslutter dig, så prøv også en VT1100.. den har et kanon moment, og er bare mere "kværn" end de andre. Og selv om den vejer en del, så er den faktisk nemmere at håndtere efter min mening.. men den kræver respekt for sin størrelse, så lær den at kende før du fyrer den af!
Jeg kører selv en VT1100C fra 89 og det er en FEEED bike. Kan KUN anbefale den.. og med hydraulisk kobling og ventil løftere, og kardantræk så er der kun yderst minimal vedligeholdelse.
Den har 67 HK til 250 kg. tør vægt, men det er rigeligt, for den har ca. 100 NM moment.. og det er meget vigtigere end mange HK når du kører custom bike. På de første 100m og 0-60 km/t er der ikke meget der hænger på!
Den går i øvrigt nemt 18 km/l.. ikke at foragte i disse dyre benzintider!
En 700-800 får du for 60-70k en 1100 i god stand koster ca. 70-90k.
Jeg har selv lige købt min VT'er, og i den forbindelse prøvede jeg næsten alt på markedet af custom bikes (Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Honda m.m.), og mit valg faldt hurtigt på en VT1100C (1987->98).. den er federe at køre, styrer bedre, du sidder godt og den har en super kobling/gearkasse.
Prøv dem..:-)
- Henrik
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
08-06-2008 kl. 13:03
Husk at selv om du føler dig som den sejeste biker lige nu, så er du nybegynder, og ved nærmere eftertanke er en super tung custombike måske lidt for meget for dig lige nu?.. skal ikke lege forælder nu, men alligevel.. husk det bliver kun sjovt, når man kan tumle bæstet.. og det er altså bedst med lidt erfaring på en lettere maskine, inden man køber en tung custombike.
Jaja.. skal nok stoppe nu.. :-).. husk bare at ta den lidt med ro den første sæson indtil du har lidt erfaring og køreteknik på rygraden.
God fornøjelse!
Jaja.. skal nok stoppe nu.. :-).. husk bare at ta den lidt med ro den første sæson indtil du har lidt erfaring og køreteknik på rygraden.
God fornøjelse!