Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Leasing gennem gomore vs køb

Mikkel Agersnap

Mikkel Agersnap
bruger siden
25-02-2015

25-02-2015 kl. 19:44

Jeg har fået tilbud om at lease en ny Renault Clio 4 Tourer DCI for 43.800 kr for 12 måneder hvor aftalen opsiges.

Jeg har et ca. kørselsbehov på 10.000 km i løbet af året og har umiddelbart nok ikke brug for en bil længere end 12 måneder.

Jeg tænker umiddelbart at Clioen nok er i overkanten af hvad jeg har brug for i en bil jf. mit kørselsbehov.
Jeg overvejer derfor om det bedre kan betale sig at købe en brugt mindre bil og sælge den efter et år.

Eksempelvis har jeg kigget på en Opel Corsa fra 2008 til 60.000 - størrelsen passer fint
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/corsa/13-cdti-75-enjoy/2014757

Er der andre biler der kunne være gode at overveje?
Hvor gammel skal man købe dem hvis man gerne vil have det mindste tab på 12 måneder og samtidig minimere risikoen for store reparationer?

Jeg er førstegangskøber og derfor meget ny i disse overvejelser, men umiddelbart synes jeg at 44.000 kr er meget at bruge på en bil for et år.

Er der nogen som kan råde mig til om jeg skal lease eller prøve at finde en billigere løsning ved at købe?

Mange tak :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-02-2015 kl. 12:47

Kan se at man kan lease en Twingo til 3k om måneden på Gomore. Avis og Sixt har også minilease, minimum 30 dage, fra omkring 3k.
Ellers kan du lure lidt leasing tilbud, der er jævnligt tilbud ned til omkring 1300-1400 om måneden, men det er så plus forsikring etc. så som ny bilist bliver det måske næsten lige så dyrt.
Hvis du har pengene til køb kunne du også overveje det, men kig på forsikringspriser først, det kan godt ødelægge den gode ide for en nystartet bilist med høj præmie.
Hvis du ikke selv kan skrue på bilen kan evt. reparationer på en ældre bil også ødelægge budgettet.

Først og fremmest ville jeg dog overveje om man kunne klare sig uden egen bil. Når du har tilføjet brændstof etc. til budgettet er du måske på omkring 45-50k om året og de kunne nok godt bruges på noget sjovere?

Jeg ville seriøst overveje andre muligheder: samkørsel, låne/leje bil evt. taxa indimellem, offentligt, cykel, scooter inden jeg brænder 40-50 k af på bil på et år.....

Mikkel Agersnap

Mikkel Agersnap
bruger siden
25-02-2015

26-02-2015 kl. 13:17

Tak for dit svar.

Jeg skal helt sikkert have en bil, da jeg skal pendle omk 15 km hver vej i et halvt år og have bilen til rådighed til surfing, som kræver at man kan transportere udstyr og andre spontanture. Så spørgsmålet er bare hvilken løsning jeg skal vælge.

Desuden er prisen for Twingoen 3300 om måneden og altså 39000 på et år når man er førstegangsejer.

Jeg har hørt at man gennem techno forsikring kan forsikre en mindre bil for 5k om året.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-02-2015 kl. 23:21

"Pendle" 15km? Det er jo kun et par solide langspyt i medvind? (Det gaaazz.)

Eller 20 min på en scooter....

Jeg ville meget seriøst prøve finde en anden løsning end egen bil i et år til omkring 50k.
Men det er jo dine penge.
Det bliver nogle dyre km, men det er jo heldigvis op til dig selv...

Dette indlæg blev 26-02-2015 23:27 redigeret af dets forfatter.