Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-05-2012 kl. 20:46

Tror leasing er en fin ide hvis man VIL have ny bil hvert tredje år (i den lidt dyrere ende) (og evt. går meget op i at kende sine udgifter præcist).
Men hvis man kan leve med at beholde sin bil lidt længere måske 5-6 år, eller evt. købe en let brugt og køre i den 3-4 år er det klart billigere at købe end at lease

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2012 kl. 21:48

T l skrev:
Tror leasing er en fin ide hvis man VIL have ny bil hvert tredje år (i den lidt dyrere ende) (og evt. går meget op i at kende sine udgifter præcist).
Men hvis man kan leve med at beholde sin bil lidt længere måske 5-6 år, eller evt. købe en let brugt og køre i den 3-4 år er det klart billigere at købe end at lease

Det har du ret i, der er en stor tryghed forbundet med leasing, og smart hvis man vil skifte bil ofte. Det er bare ikke helt optimalt hvis man kører mange km, at man er bundet af 30000 km. Men vil man have en dyr bil og har et lavt kørselsbehov er det fint.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-05-2012 kl. 12:26

Privatleasing er, groft sagt, en lille prut i et stort glas vand.
I 2007 gik mange, leasingselskaber og journalister i selvsving, og spåede at privatleasing ville bilve KÆMPESTORT om få år, fakta er at 5 år senere er det ca. 5 % af bilsalget der bli´r privatleaset.

Dette indlæg blev 08-05-2012 12:45 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-05-2012 kl. 14:16

Jesper Eriksen skrev:
Hej igen,

jeg skal ikke gøre mig til fortaler for leasing. Jeg har selv leaset, men har nu igen min egen bil.

Men der bliver fremsat nogle påstande, som ikke helt holder vand:

1. at kun 5% af privatbilsalget skulle være privatleasing holder ikke vand. I 2010 var hver ottende bil privatleaset, og tallet er sikkert steget i 2011:

http://penge.dk/biler/biler/biler-privatleasing-saetter-rekord

2. Det kan i nogle tilfælde godt betale sig at lease, også når du kører langt. Særligt Huyndai har attraktive priser, men også Honda og Renault er rimelige i deres priser. Beregn selv priser på easyfleet.dk

At give 237.000 kr. for at køre 3 år i en 3 år gammel 530D er nok lidt i overkanten, men så slipper man også for værditab og risiko for reparationer på en brugt diesel, som kan løbe op i pris.

Tjaa, den artikel du henviser til, siger hver 8. bil er privatleaset i 2010, der er faktisk en ret stor artikel i Berlingske buisness idag, der skriver at hver 5 bil bliver privatleaset, og begge dele kan jo godt være rigtige, hvis du tager årene fra 2007 og frem til nu.

Jeg tvivler iøvrigt kraftigt på at leasing vil stige i 2012, med afgiftomlægningen i febuar.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2012 kl. 14:56

Jesper Eriksen skrev:
Hej igen,

jeg skal ikke gøre mig til fortaler for leasing. Jeg har selv leaset, men har nu igen min egen bil.

Men der bliver fremsat nogle påstande, som ikke helt holder vand:

1. at kun 5% af privatbilsalget skulle være privatleasing holder ikke vand. I 2010 var hver ottende bil privatleaset, og tallet er sikkert steget i 2011:

http://penge.dk/biler/biler/biler-privatleasing-saetter-rekord

2. Det kan i nogle tilfælde godt betale sig at lease, også når du kører langt. Særligt Huyndai har attraktive priser, men også Honda og Renault er rimelige i deres priser. Beregn selv priser på easyfleet.dk

At give 237.000 kr. for at køre 3 år i en 3 år gammel 530D er nok lidt i overkanten, men så slipper man også for værditab og risiko for reparationer på en brugt diesel, som kan løbe op i pris.

Hvor kan man lease en bil til 70000 km om året uden det koster en formue?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2012 kl. 17:55

Se bort fra ovenstående indlæg - trollen er på spil igen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2012 kl. 17:59

C S skrev:
Evt. hvis du har råd så er den nye Hyundai i30 rigtig lækker og som med Picanto har den en fornem 7 års garanti. Altså ufattelige 5 år mere end eksempelvis VAG.

Troll igen - se bort fra dette.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2012 kl. 20:46

Slettet.

Dette indlæg blev 09-05-2012 21:24 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Dam Knudsen

Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008

23-11-2012 kl. 19:02

Hmmm et lille indspark herfra - og det kan iøvrigt meget vel være at jeg heller ikke helt har fattet tingene helt korrekt... anyway, here goes.

Eksempel - Opel Insignia 2,0 DT S/S 130hk ecoflex Edition
=> I eksemplet vil man kunne klare sig med 15.000 km. om året, hvilket vel kan siges at være et "lille behov" (ca. 41 km pr. dag i snit).

Nypris ca. DKK 410.000 inkl. levering.

Leasing:
Afgift + etablering: 29.250,-
Pr. måned: 3.800,-

Ialt efter 3 år: 166.050,-
http://www.easyfleet.dk/EasyfleetDK/Privatleasing/Opel.aspx?utm_source=hjemmeside_privat&utm_medium=cplacering&utm_campaign=PL_OpelInsignia_140612


OK, et bud på værditab for den nye bil, er 50.000 kroner som minimum. Formentligt mere - også selvom vi kun snakker højst 45.000 kørte kilometer efter de 3 år.

Givet at man ikke har tæt på en halv million man kan smide kontant, så skal vi også regne låneoprettelse og rente på, for banken. Derudover skal vi selv afholde syn og servicechecks, og evt. udgifter med reperationer. Nu da bilen er helt ny, og Opel er Opel, så kan vi nok godt tillade os at være lidt large på det med reperationer.

Mit bud:
- Eftersyn + reperationer for 3 år: 7.000,-
- Rentesats for lån: 5% (bliver vel til ca. 35.000,- efter 3 år)
- Stiftelsesomkostning: 1.000,-
- Forsikring: 800,- pr. måned => 28.800

Alt ialt: 50.000+7.000+35.000+1.000+28.800 = 121.800,- --- og kilometerne er frie.

Det er jo en helt del under de 166.050,- som er totaludgiften ved at lease...?

Har jeg misset noget her eller hvordan?

Dette indlæg blev 23-11-2012 19:04 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Andreas Appel

Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010

23-11-2012 kl. 19:44

Et værditab på under 25% af bilens nypris over en periode på 3 år, lyder noget naivt.
Regn hellere med omkring 40-45%

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Dam Knudsen

Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008

23-11-2012 kl. 21:18

Ohøj - ja, hjerneblødning fra min side *^_^*

Hvis vi sætter værditabet til 150.000 i stedet for de naive 50.000 så hedder regnestykket:

150.000+7.000+35.000+1.000+28.800 = 221.800,- IALT

- og så blev det pludseligt billigere at lease, med en pæn margin.

Så gav leasing pludseligt meget mere mening... :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-11-2012 kl. 09:32

Jacob, ingen private og jeg mener ingen ved deres fulde 5 køber en fabriksny Bil i jobklassen til 410.000,- når man kan købe demovogne med rabatter på op til 100.000,- med få km på tælleren, og så er regnestykket igen noget andet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg