Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
07-05-2012 kl. 20:46
Men hvis man kan leve med at beholde sin bil lidt længere måske 5-6 år, eller evt. købe en let brugt og køre i den 3-4 år er det klart billigere at købe end at lease
Profil slettet
07-05-2012 kl. 21:48
T l skrev:
Tror leasing er en fin ide hvis man VIL have ny bil hvert tredje år (i den lidt dyrere ende) (og evt. går meget op i at kende sine udgifter præcist).
Men hvis man kan leve med at beholde sin bil lidt længere måske 5-6 år, eller evt. købe en let brugt og køre i den 3-4 år er det klart billigere at købe end at lease
Det har du ret i, der er en stor tryghed forbundet med leasing, og smart hvis man vil skifte bil ofte. Det er bare ikke helt optimalt hvis man kører mange km, at man er bundet af 30000 km. Men vil man have en dyr bil og har et lavt kørselsbehov er det fint.
H P
bruger siden
06-01-2004
08-05-2012 kl. 12:26
I 2007 gik mange, leasingselskaber og journalister i selvsving, og spåede at privatleasing ville bilve KÆMPESTORT om få år, fakta er at 5 år senere er det ca. 5 % af bilsalget der bli´r privatleaset.
Dette indlæg blev 08-05-2012 12:45 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
08-05-2012 kl. 14:16
Jesper Eriksen skrev:
Hej igen,
jeg skal ikke gøre mig til fortaler for leasing. Jeg har selv leaset, men har nu igen min egen bil.
Men der bliver fremsat nogle påstande, som ikke helt holder vand:
1. at kun 5% af privatbilsalget skulle være privatleasing holder ikke vand. I 2010 var hver ottende bil privatleaset, og tallet er sikkert steget i 2011:
http://penge.dk/biler/biler/biler-privatleasing-saetter-rekord
2. Det kan i nogle tilfælde godt betale sig at lease, også når du kører langt. Særligt Huyndai har attraktive priser, men også Honda og Renault er rimelige i deres priser. Beregn selv priser på easyfleet.dk
At give 237.000 kr. for at køre 3 år i en 3 år gammel 530D er nok lidt i overkanten, men så slipper man også for værditab og risiko for reparationer på en brugt diesel, som kan løbe op i pris.
Tjaa, den artikel du henviser til, siger hver 8. bil er privatleaset i 2010, der er faktisk en ret stor artikel i Berlingske buisness idag, der skriver at hver 5 bil bliver privatleaset, og begge dele kan jo godt være rigtige, hvis du tager årene fra 2007 og frem til nu.
Jeg tvivler iøvrigt kraftigt på at leasing vil stige i 2012, med afgiftomlægningen i febuar.
Profil slettet
08-05-2012 kl. 14:56
Jesper Eriksen skrev:
Hej igen,
jeg skal ikke gøre mig til fortaler for leasing. Jeg har selv leaset, men har nu igen min egen bil.
Men der bliver fremsat nogle påstande, som ikke helt holder vand:
1. at kun 5% af privatbilsalget skulle være privatleasing holder ikke vand. I 2010 var hver ottende bil privatleaset, og tallet er sikkert steget i 2011:
http://penge.dk/biler/biler/biler-privatleasing-saetter-rekord
2. Det kan i nogle tilfælde godt betale sig at lease, også når du kører langt. Særligt Huyndai har attraktive priser, men også Honda og Renault er rimelige i deres priser. Beregn selv priser på easyfleet.dk
At give 237.000 kr. for at køre 3 år i en 3 år gammel 530D er nok lidt i overkanten, men så slipper man også for værditab og risiko for reparationer på en brugt diesel, som kan løbe op i pris.
Hvor kan man lease en bil til 70000 km om året uden det koster en formue?
Profil slettet
Profil slettet
09-05-2012 kl. 17:59
C S skrev:
Evt. hvis du har råd så er den nye Hyundai i30 rigtig lækker og som med Picanto har den en fornem 7 års garanti. Altså ufattelige 5 år mere end eksempelvis VAG.
Troll igen - se bort fra dette.
Profil slettet
09-05-2012 kl. 20:46
Dette indlæg blev 09-05-2012 21:24 redigeret af dets forfatter.
Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008
23-11-2012 kl. 19:02
Eksempel - Opel Insignia 2,0 DT S/S 130hk ecoflex Edition
=> I eksemplet vil man kunne klare sig med 15.000 km. om året, hvilket vel kan siges at være et "lille behov" (ca. 41 km pr. dag i snit).
Nypris ca. DKK 410.000 inkl. levering.
Leasing:
Afgift + etablering: 29.250,-
Pr. måned: 3.800,-
Ialt efter 3 år: 166.050,-
http://www.easyfleet.dk/EasyfleetDK/Privatleasing/Opel.aspx?utm_source=hjemmeside_privat&utm_medium=cplacering&utm_campaign=PL_OpelInsignia_140612
OK, et bud på værditab for den nye bil, er 50.000 kroner som minimum. Formentligt mere - også selvom vi kun snakker højst 45.000 kørte kilometer efter de 3 år.
Givet at man ikke har tæt på en halv million man kan smide kontant, så skal vi også regne låneoprettelse og rente på, for banken. Derudover skal vi selv afholde syn og servicechecks, og evt. udgifter med reperationer. Nu da bilen er helt ny, og Opel er Opel, så kan vi nok godt tillade os at være lidt large på det med reperationer.
Mit bud:
- Eftersyn + reperationer for 3 år: 7.000,-
- Rentesats for lån: 5% (bliver vel til ca. 35.000,- efter 3 år)
- Stiftelsesomkostning: 1.000,-
- Forsikring: 800,- pr. måned => 28.800
Alt ialt: 50.000+7.000+35.000+1.000+28.800 = 121.800,- --- og kilometerne er frie.
Det er jo en helt del under de 166.050,- som er totaludgiften ved at lease...?
Har jeg misset noget her eller hvordan?
Dette indlæg blev 23-11-2012 19:04 redigeret af dets forfatter.
Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010
23-11-2012 kl. 19:44
Regn hellere med omkring 40-45%
Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008
23-11-2012 kl. 21:18
Hvis vi sætter værditabet til 150.000 i stedet for de naive 50.000 så hedder regnestykket:
150.000+7.000+35.000+1.000+28.800 = 221.800,- IALT
- og så blev det pludseligt billigere at lease, med en pæn margin.
Så gav leasing pludseligt meget mere mening... :)
H P
bruger siden
06-01-2004
24-11-2012 kl. 09:32