Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vælg mellem: Kia Picanto Collection, 1,0 og hyundai i10 Go! Clima 1,0

Profil slettet

Profil slettet

18-11-2015 kl. 15:55

Kære medlemmer på Bilbasen

Jeg er førstegangsbilkøber og skal til at pendle mellem 30-50 km hver vej til arbejde, primært landevej og motorvej.

Jeg har nu bestemt mig for at købe en ny bil, selvom det er fristende at spare penge på at købe en nyere brugt, men er slet ikke bilkyndig, og synes det er trygt med garantien og den formodede driftssikkerhed man får med en ny bil.
Budgettet er omkring de 100.000 kr.

Har læst i ugevis om diverse anmeldelser af mikrobiler, bilanalyser med totaløkonomi (her tages jo blot ikke hensyn til garanti og evt. pris på serviceaftaler osv, så kan stadig ikke gennemskue det bedste køb)

Kia og Hyundai har begge to nogle kampagnemodeller lige nu, og har besluttet at valget står blandt en af de to, da de tiltaler mig design og udstyrsmæssigt. (og køremæssigt kan jeg ikke blive klog på alle anmeldelser der er lavet, der er godt og dårligt ved alle, så nu er det snøævret ned til disse to)

Måske nogle kan hjælpe mig med det endelige valg mellem de to biler.

-Er den ene bil kvalitetsmæssigt klart bedre end den anden?
-Hvilken tror i holder den bedste brugtpris med tiden? (har ikke planer om et bilsalg, men man ved alrig hvad fremtiden bringer)

-Er det mest fornuftigt blot at gå efter den med længst garanti? (så bliver det jo Kia med 7 år)
-Hvilken variant synes I giver det bedset udstyr tilk prisen?

-Hyundai har fartpilot hvilket Kia ikke har. Er det noget som man vil savne i længden?

Kia picanto collect udstyr:

http://ipaper.ipapercms.dk/KiaMotorsDanmark/Prislister/Picantoprisliste/
side 2

Hyundai i 10 Go! clim udstyr:

http://www.hyundai.dk/kob-hyundai/kampagner/i10-clima

http://katalog.hyundai.dk/NicChristiansenGruppen/Hyundai/Brochure/i10GoClimalsblad/

Hvsi I har orket at læse det hele, og kommenteret på det så tusind tak for jeres input.

Vh

Michelle

Dette indlæg blev 18-11-2015 18:37 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

27-11-2015 kl. 15:33

Det er helt korrekt, at de 2 biler grunlæggende er ens. Jeg har prøvekørt begge i både 1,0-versionerne og 1,2 ditto.

Hyundai i10 føles efter min mening mere komfortabel end Picanto´en både vej by, lande- og motorvejskørsel - dertil er den defacto mere rummelig både hvad angår plads på bagsædde og bagagerum - ingen af dem er dog så dynamiske (læs sjove) at køre som visse andre i A-segmentet.

Hvad du respektivt vil kunne få for bilerne, når de engang skal sælges videre, er temmelig svært at spå om, men da udviklingen i bilverdnen går uhyre stærkt også indenfor A-segmentet (Jf. at mange er enige om, at den nyeste dreng i klassen, Opel Karl, pt også er den bedste), så vil mit gæt være, at du ved videresalg, vil kunne få nogle tusinde mere for Hyundai i10´eren - fordi selve den aktuelle modelversion af Picanto har været længere tid på markedet end dens "fætter" her.

Af de 2 du har indsnævret valgtet til, ville jeg derfor uden tvivl vælge Hyundai i10 - efter bare én prøvekørsel, tror jeg, at du vil gøre det samme - men det kommer an på smag og behag også ift. biler og deres måde at køre på-)

Dbh. Kristian K.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg