Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Skoda Citigo eller Kia Picanto?
Profil slettet
28-06-2012 kl. 09:58
Hej,
Jeg har kig på disse 2 biler. Henholdsvis Active og Ambition 1,0. Jeg har ikke prøvet at køre nogle af dem endnu. Er der nogle gode råd fra nogle, der har prøvet begge biler? Hvordan kører bilerne mm? Hvad med forventet værditab? Her holder Skoda vel bedst eller hvad? Så er der jo den berømte garanti fra Kia. Hvor meget skal den vægte i mit valg?
Håber på nogle gode råd!
Profil slettet
01-07-2012 kl. 13:18
Tak for svaret.
Er der nogle, der har erfaring med rabat på sådanne biler? Afhænger det af opgradering, ekstraudstyr mv?
Er der nogle, der har erfaring med rabat på sådanne biler? Afhænger det af opgradering, ekstraudstyr mv?
Profil slettet
01-07-2012 kl. 13:40
Nu har jeg kørt et par tusinde i en Up(s)!, og ligeså i en Picanto, og valget er nemt - helt klart Picanto! - det er den mest velkørende af de to, og så lider den ikke af samme skavanker som Citigo: bl.a. rystende kobling, knoklet gearskifte, nakkestøtter der ikke kan justeres, et instrumenthus der er svært at se, og så en hæslig glasbagklap. Ret overvurderet efter min mening, og på højde med de andre i mikro-klassen. Picanto føles ikke så skrabet indvendigt, og så er den født med 5 døre.
Mht rabat, så tror jeg ikke der er det store at komme efter - avancen for forhandleren er allerede så lille, at du nok kun skal regne med et sæt måtter. Men jo mere udstyr du putter i, og højere udstyrsniveau, kan du være heldig at få lidt rabat på noget af udstyret. Men regn ikke med det store - bilerne er allerede prissat så billigt, at der ikke er meget at rutte med :-)
Garantien på Kia har mange krav der skal overholdes, men det er så også eneste anke jeg kan finde ved Kia'en.
Gensalgsprisen vil nok være ca det samme, startprisen er ikke så meget forskellig, så mon ikke de ender samme sted efter et par år.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Mht rabat, så tror jeg ikke der er det store at komme efter - avancen for forhandleren er allerede så lille, at du nok kun skal regne med et sæt måtter. Men jo mere udstyr du putter i, og højere udstyrsniveau, kan du være heldig at få lidt rabat på noget af udstyret. Men regn ikke med det store - bilerne er allerede prissat så billigt, at der ikke er meget at rutte med :-)
Garantien på Kia har mange krav der skal overholdes, men det er så også eneste anke jeg kan finde ved Kia'en.
Gensalgsprisen vil nok være ca det samme, startprisen er ikke så meget forskellig, så mon ikke de ender samme sted efter et par år.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
01-07-2012 kl. 14:05
Tak for svaret.
Vil du uddybe din kommentar omkring garantien hos Kia?
Vil du uddybe din kommentar omkring garantien hos Kia?
Profil slettet
01-07-2012 kl. 14:14
Jeg tillader mig at henvise hertil: http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CGkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.kiamotors.dk%2F~%2Fmedia%2FDK%2FContent%2520pages%2FContent%2520page%2Fpdf%2FKiaGarantiKontrakt.pdf&ei=rD7wT6OyCJDSsgbz99WODw&usg=AFQjCNHanm0PCN-tiyuWNMn21YvwMe0Phg&sig2=KwGjhwYtXzD2_oUGpn0sdA
Der er mange bestemmelser der skal overholdes, og glemmes en blot, bortfalder den lange garanti. Noget mange har døjet med - specielt på brugte biler og ved service ved andre steder end KIA.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Der er mange bestemmelser der skal overholdes, og glemmes en blot, bortfalder den lange garanti. Noget mange har døjet med - specielt på brugte biler og ved service ved andre steder end KIA.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
01-07-2012 kl. 18:13
K K skrev:
Jeg ville helt klart vælge Skodaèn.
Af hvilken grund? Du er nødt til at underbygge dit indlæg...
Mvh C S
www.e-bil.dk