Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

12-04-2007 kl. 08:19

Jeg har netop prøvekørt Octavia TDI i både 1,9 og 2,0 liter udgave, da min kammerat overvejer at købe en af disse.
Vores konklusion blev helt klart: Hvis du overvejer 1,9 så undlad for guds skyld at prøve 2,0. Har man først prøvet 2,0 så falder 1,9 helt igennem, hovedsagelig pga. en meget støjende motorgang og selvfølgelig manglende kræfter.
Bilen kører ellers fint og specielt 2,0 er ganske hurtig, dog er den ikke markedets mest støjsvage - vi bemærkede vindstøj ved høje hastigheder og nogen "pumpe-dyse"-støj.
Desuden er bilen temmelig fast affjedret, hvilket jo er godt, hvis man er til sportslig kørsel på snoede landeveje, men ved motorvejscruising med høje hastigheder "mærker" man vejen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jens Schaap Nygaard

Jens Schaap Nygaard
bruger siden
24-04-2006

19-04-2007 kl. 21:45

Du er velkomme til at prøve min Octavia Combi Elegance 2,0 TDI DSG, det er en rigtig køremaskine, jeg kører ogs ca. 50 - 60.000 om året

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-04-2007 kl. 15:04

Tag en 2,0. Det er nyere og bedre teknologi, motoren har 140 hk og har masser af overskud.

Har en kammerat med skoda Octavia 2,0 tdi, og han er MEGET tilfreds med hans bil.

Du vil uden tvivl få mere køreglæde i en 2,0 end 1,9. Der er en verden til forskel på de 2 motorer....

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2007 kl. 13:09

Jeg kører selv 2,0 TDI Elegance og er meget tilfreds. Årligt kører jeg ca. 40.000 km og mangler aldrig noget - hverken i udstyr eller kraftoverskud. Spar pengene til DSG gearet - i 2,0 TDI har du rigeligt kraftoverskud i 6. gear fra 70 km/h. Brug istedet pengene på nogen flotte fælge, for de standard monterede 15" på Elegance modellen bliver hurtigt "kedelige".
Sørg for at få checket sensoren til alarmen, og forvent at bruge lidt ekstra olie men så er du godt kørende.

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2007 kl. 16:34

Er et godt spørgsmål synes jeg.