Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2007 kl. 17:16

Drop nu de forbandede og forældede Fabia´er! Den er jo i klasse med en 207 - højst!

Ud af de to du spørger om, ville jeg vælge 407, da den er mindst grim.

Leder du efter andre alternativer, vil jeg ikke tøve med at anbefale en Avensis D-4D 126.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2007 kl. 18:05

407'ern var den eneste af de franske der slap nogenlunde hæderlig fra rapporten fra ADL ang. udgifter på deres biler:
http://www.bilbasen.dk/forum/ForumAddMessage.asp?isThread=No&parentID=45327&ForumID=2&Ti=4&FromSearch=

Økonomisk her-og-nu får du selvfølgelig mere bil i en C5. Så er det bare at krydse fingre og håbe at den ikke går for meget i stykker.
Der ER altså andet end franske og Toyota her i verden. Selvom (vil jeg gætte på at du har ca. 300Kkr at fyre af) at i det prisleje får du jo ikke det vilde.
Hvis det absolut SKAL være en af de 2, så bliver det nok den lille P407.
Selvom en Audi A6 3.0TDI stc. nok ville være dejligere ;=) . Vauw, sagde Fabia'en og Avensis'en.

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2007 kl. 22:16

Jeg elsker bare den saglighed der findes på bilbasens forum hvor hver med deres bilmærke ligesom lige skal "pisse" deres foretrukne af.

Til Michaels spørgsmål.
Vi har selv fornyligt prøvekørt 14 forskellige biler i diesel her i blandt de 2 du nævner. Vi prøvede dog kun Citroen med både 1.6 og 2.0 HDI motor.

Som andre rigtigt skriver, de er stort set bygget op af samme platforme og motoren er den samme. Er du til plads og komfort kørsel så vil det være Citroen C5, er du til lidt mindre plads på bagsædet og bagi . men fx glastag og andre spændende ting så er det 407 sw.

En ting er sikkert, selvom herr Jackob der i alle andre tråde er lige så saglig omkring andre bilmærker som han skamroser Toyota altid (og sikkert fordi han er tilfreds eller for %). Så er PSA der står bag den udviklede diesel til Citroen og "PUG" faktisk en utrolig god motor og med filter faktisk også en meget ren diesel motor. Dog har vi personligt valgt 2.0 da den har lidt mere og skyde med og fordi vi valgte en C5 pga pladsen og komforten så virker den liiidt stort med 1.6 motoren, som dog sagtens kan trække den.
Kan kun sige vi er fuldt ud tilfredse med motoren ( og bilen) og kører dagligt lige over 100 km.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2007 kl. 00:21

Jeg tror nu næppe, at nogen af os f->Å<-r procenter, for at anbefale noget vi har gode erfaringer med.

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

23-01-2007 kl. 08:25

Jeg vil give Hans S ret.

Når manden direkte spørger om erfaringer med to biler, så er det uvedkommende at starte en religionskrig, fordi man foretrækker et mærke frem for et andet.

Havde han spurgt om erfaringer samt fx andre alternativer, kunne man godt have inddraget andre mærker.

Jeg skal herudover henstille til folk om at bruge en god tone - uanset hvilken bil man kører/favoriserer.

Vores forum er for alle - og alle skal føle sig velkomne.

Hvis folk ønsker at diskutere mærkereligion, så opret venligst en tråd til det og hold jer til relevante indlæg i andre tråde.

Med venlig hilsen

Kenneth Bon - BilBasen

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2011 kl. 20:04

okay.
mekanikerne skal jo også have noget og lave og hvis en bilejer vil bruge sine penge på rep og et hav af problemer er det bare at vælge en franske bil jeg har selv haft 2 en renault og en peugeot en diesel og en benzin og de begge koster kassen hver gang de er på værksted.
får en regning på 2 sider med alle mulige dinser og relæer og pærer og hvad ved jeg.for ikke at snakke om alt den olie en peugeot diesel bruger ca 4ltr pr 12000km til 200kr pr ltr.
jeg har vw passat diesel og det er en skøn bil har selv kørt 115000km og har haft regninger på ialt 11000kr alt inc med lejebil.over en periode på 3 år.
billigere bliver det ikke.
men god fornøjelse med det franske.