Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

15-12-2006 kl. 14:34

Lindholm Biler sælger typisk parallelimporterede biler, der har stået et stykke tid hos forhandlere i andre lande. Bilen kan altså godt være mere end år gammel, inden den ender i DK. Spørgsmålet er så hvem der yder garanti på et bilmærke der ikke officielt importeres til DK. Jeg er sikker på at Fiat har mulighed for at skaffe reservedele osv., men om de vil dække evt. garantireparationer, tvivler jeg stærkt på. Vil Lindholm biler? Ellers er jeg ikke så bange som mange andre for kvaliteten af biler fra Fiat gruppen, så hvis der er styr på garantien, så held og lykke med Lancia'en.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Jørgensen

Lars Jørgensen
bruger siden
11-01-2007

10-12-2013 kl. 16:47

Hej i Forum

Jeg kigger også lidt på en Lybra (dog en 2,4 JTD) - så nu genåbner jeg lige denne tråd.

Er der nogen i Dannevang der har erfaring med sådan en Lybra ???

Jeg synes det er en vanvittig smuk bil - og Navnet klinger jo også ganske smukt.

Erfaringer ønskes

Mvh. Lars

Dette indlæg blev 10-12-2013 16:47 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

10-12-2013 kl. 18:26

Hver sin smag, det er stilforvirring på højste plan, der er både Volvo, Ford og Fiat design i den synes jeg.

Profil slettet

Profil slettet

10-12-2013 kl. 18:34

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2013 kl. 09:37

Ja - det skal selvfølgelig med i betragtningerne :-)

OK - problemet er ikke voldsomt stort. Man kan køre til Flensburg og få lavet bilen - sikkert endda billigere end det lokale AutoMester-værksted kan gøre herhjemme.
http://www.auto-salon-flensburg.de/lancia/

Nu er det ikke alle der bor så tæt på grænsen at det er relevant at skaffe res.dele / få lavet bil / service der. Må tilstå at jeg ikke ved hvordan Lancia-fremkommeligheden er i Sydsverige.

Dette indlæg blev 11-12-2013 09:39 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2013 kl. 09:52

Lars Jørgensen

bruger siden
11-01-2007

skrev:
Hej i Forum

Jeg kigger også lidt på en Lybra (dog en 2,4 JTD) - så nu genåbner jeg lige denne tråd.

Er der nogen i Dannevang der har erfaring med sådan en Lybra ???

Jeg synes det er en vanvittig smuk bil - og Navnet klinger jo også ganske smukt.

Erfaringer ønskes

Mvh. Lars

Denne forhandler skulle være blandt de mere seriøse.
Prøv evt en tur i denne bil :
http://www.ez-biler.dk/biler//vis/264601119/Lancia-Lybra-1.9-JTD-SW-5d

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

11-12-2013 kl. 22:04

Mht. reservedele ville jeg nu ikke være nervøs for Lancia. Refako har de gængse dele, bremser, styretøj, generator, køler mv. Og det refako ikke kan skaffe, plejer FTZ at være ganske gode til at støve op. Og hvis man selv ligger og skruer, er der altid ebay der har tingene, til fornuftige penge.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

12-12-2013 kl. 11:01

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Problemet er ikke de mest gængse sliddele, men de mere sjældent brugte dele som et sidespejl eller en forlygte. Det er ikke "specielle" dele som sådan, men det er dele, der er specifikke for bilen og ikke deles med andre modeller, og som sælges i relativt få styk. Mangler man en af disse dele, står bilen stille til man har fundet den et sted i udlandet og fået transporteret den hjem. Det er selvfølgelig ikke umuligt at skaffe, men det er mere besværligt og medfører flere gener end med en bil, der sælges i DK.

Hvis man er indstillet på, at det er risikoen, man løber/prisen man betaler for at køre i en mere speciel bil, er det jo intet problem - og så kan vi andre nyde at der kommer lidt flere anderledes biler på gaden :-)

Det kan jeg godt se, og det er da også rigtigt at en del reservedele skal hjem fra udlandet, men det skal en del reservede til helt almindelige biler også. Det var tit at jeg måtte bede en kunde om at komme tilbage en anden dag, når vi havde fået delen hjem. Der er jo dag til dag levering fra Tyskland, og der kører Lancia noget mere udbredt end herhjemme. Men ja chancen for at man skal vente en dags tid er nok noget større end hvis man vælger en Ford Mondeo eller VW Passat :)