Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-09-2021 kl. 15:07

Hej Henrik...

Du nævner ikke noget om økonomi, ud over købsprisen på bilerne.

Ud fra en økonomisk betragtning, så er det dårlige løsninger du ridser op, syntes jeg.

Hvis du køber en bil til 200.000,- (eller mere) og vil sælge den igen om et år, så forvent at du vil have et tab på ca. 50.000,- og så er 200.000+ mange penge at have stående for at skulle køre 10 gange til Jylland (sådan ville jeg ihverttilfald tænke)

Har i overvejet at købe en ældre stationcar til måske 40- eller 50.000,- ? Det havde jeg gjort, den vil være markant billigere hen over et år når alle omkostninger er talt med.
Hvis i så finder ud af i skal bruge en bil mere kontuerligt, så kan man jo altid opgradere.

Alternativt, så kan i leje en bil de 10 gange årligt i skal til Jylland feks. fra Gomore og så spare pengene til en bil....

Held og lykke uanset hvad du ender med at vælge.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

10-09-2021 kl. 17:24

tag eventuelt en mekaniker med ud og se på bilen, hvis du vil købe en brugt bil. han ved , hvad der skal kigges efter og kan vurdere om den er i rimelig stand. det kan spare dig for mange penge på sigt.

Claus M Thomsen

Claus M Thomsen
bruger siden
13-04-2005

13-09-2021 kl. 14:13

Praktisk og økonomisk, jeg ved godt mange vil hade mig for det men køb en berlingo.
Jeg det er ikke en sjov bil med den er vildt praksis.