Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

regnar m. jensen

regnar m. jensen
bruger siden
16-04-2005

02-10-2021 kl. 18:10

K S

bruger siden
26-07-2021

skrev:
Opel/Cadillac og især Saab er noget værre lort. Spørg mig ikke hvorfor da jeg aldrig har ejet nogle af disse mærker. Derimod anbefaler jeg gerne en Renault Grand Scenic.

Wow- du må absolut INTET vide om biler . Hvis du vidste hvordan en Saab er skruet sammen og den måde de er gennemtænkt konstruktionsmæssigt og servicering er unik og designet er hammer , eneste fejl er stålkvaliteten halter på de senere modeller. At du så vælger en fransk skraldespand siger så meget om din viden om biler.LOL

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

regnar m. jensen

regnar m. jensen
bruger siden
16-04-2005

02-10-2021 kl. 18:21

Simon Andersen

bruger siden
21-07-2021

skrev:
Jeg kigger efter at skulle have en ny/brugt bil da min gamle er ved at få mange reperationer,
og egentlig savner at have noget der bare giver køreglæde til en pris som beskrevet.

Mine øjne er faldet på en Cadillac BLS V6 2,8 med Automatgear til 64k.

Er der nogen herinde som har erfaringer med de biler? Tænker mere på holdbarhed.
Kommer fra en Audi 1,8 1999 som har alle mulige fejl hist og her, så igen savner køreglæde.
Men hvis det er et dårligt køb mht. reperationer m.m. kan jeg ligeså godt droppe tanken igen :)
Interresant valg af bil- Cadillac er jo ikke et billgt mærke , ihvertfald anderledes og iøjenfaldende , har selv kørt Saab 9-5 i 5 år - noget af det bedste du kan købe for få pæne penge ,hvis de er serviceret rigtigt. Hammer hurtig med Hirsch-tunning , super langtursbil ,en rigtig motorvejs tourer. Eneste fejl er økonomi 12kml , men de er biler som ofte kører over 400000 km uden at gå i stykker (kædetræk inge tandrem- Saab turbo motor er de bedste og mest gennemtestede af alle bilmærker)

Dette indlæg blev 02-10-2021 18:23 redigeret af dets forfatter.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

04-10-2021 kl. 06:32

Hvis man kan leve med alderen så får man rigtig meget flyder bil for under 20.000 og ikke har kørt særlig meget:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/xedos-9/25-v6-aut-4d/5236789

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-10-2021 kl. 13:30

Du skriver at driftsomkostninger nærmest er ligegyldige, hvordan hænger det sammen?
En ældre bil i den dyrere ende, som dem du efterspørger kan være ganske dyre i vedligehold, også selvom motor/gearkasse ikke går i stykker.
Grøn afgift er også som regel i den høje ende.

Men der er en del ældre Jaguar, Volvo, Saab, BMW, Mercedes mm. til salg herinde til under 100k, så der er muligheder.
Men købsprisen kan hurtigt blive en mindre væsentlig økonomisk faktor.

Dette indlæg blev 04-10-2021 15:56 redigeret af dets forfatter.