Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
26-05-2021 kl. 17:27
Læste en test af MB 250e for nyelig, de skrev at den 1.3 L benzin med hybrid ikke er en god oplevelse:
https://bilmagasinet.dk/mercedes/mercedes-benz-a250e
Fandt lige den her.
https://jv.dk/artikel/kompakt-mercedes-er-bedst-p%C3%A5-str%C3%B8m
Vist mortoren som larmer ret vildt.
https://bilmagasinet.dk/mercedes/mercedes-benz-a250e
Fandt lige den her.
https://jv.dk/artikel/kompakt-mercedes-er-bedst-p%C3%A5-str%C3%B8m
Vist mortoren som larmer ret vildt.
Dette indlæg blev 26-05-2021 17:34 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
27-05-2021 kl. 10:21
Fordelen ved en plugin hybrid er du ikke behøver lade den.
Spørgsmålet er hvis du oplever problemer med at få den ladt, gider du så lade den i længden?
Så kan man sige du sparer en del på købet pga de vanvittige afgiftsregler. Men du skal tiere til service. Normen til en hybrid er 15.000 km mellem servise, hvorimod på en almindelig er den tiere 20-30.000 km.
Kører du mindre end disse km, så er det ligegyldigt, for de fleste mærker forlanger du kommer forbi med 12 måneders mellemrum om du kører 5000 eller 25000 km om året.
Hvorfor er det du ikke går helt el? længere ture jævnligt? hvor lange er de ture?
Der findes ikke nogen steder i DK du ikke kan nå med et enkelt ladestop på 10 minutter. Du skal dog have mulighed for at kunne lade hos familien, eller regne med 25 minutters ladestop hjemgående, eller 2 x 10 minutter.
Kig bil med range på 480+ km, jæ længere jo bedre.
Hvorfor når nu vi kun kører 20 km om dagen normalt, spørger du? Fordi hvis du kun kører 20 km om dagen, så kan du vente længere med at skulle finde en lader. Dertil så vil du ikke have særligt mange cykluser, altså du vil ikke lade ret tit. Hvorved dit batteri holder længere.
Jamen hvor længe holde det batteri? Det aner jeg ikke, vores har holdt fint i i 87.000km pt og har tabt noget der ligner 12-20 km. Men det lades også alt imellem 50 og 400 km om dagen.
Bemærker dog batteriet kan blive "dovent" ved mange kortere ladecyklusser. Men virker til at vågne til dåd ved noget langturs massage. Efter 1 måneds sjatladning, så falder rangen lidt, men efter et par ture på 5-800 km, så stiger rangen igen.
OG nej KS!, jeg tvivler på Tesla sidder og kigge på just mit batteri og siger ham der fjoget, han har sgu suget noget rigeligt det sidste døgn, så må vi hellere sætte hans beregning af range op!. Det er ikke anderledes med en ICE, korte dagligdagsture, så kører den 750 km på en tank. Langtur og fast fart 120 så stiger tankens rækkevidde til 900-1000 km.
Spørgsmålet er hvis du oplever problemer med at få den ladt, gider du så lade den i længden?
Så kan man sige du sparer en del på købet pga de vanvittige afgiftsregler. Men du skal tiere til service. Normen til en hybrid er 15.000 km mellem servise, hvorimod på en almindelig er den tiere 20-30.000 km.
Kører du mindre end disse km, så er det ligegyldigt, for de fleste mærker forlanger du kommer forbi med 12 måneders mellemrum om du kører 5000 eller 25000 km om året.
Hvorfor er det du ikke går helt el? længere ture jævnligt? hvor lange er de ture?
Der findes ikke nogen steder i DK du ikke kan nå med et enkelt ladestop på 10 minutter. Du skal dog have mulighed for at kunne lade hos familien, eller regne med 25 minutters ladestop hjemgående, eller 2 x 10 minutter.
Kig bil med range på 480+ km, jæ længere jo bedre.
Hvorfor når nu vi kun kører 20 km om dagen normalt, spørger du? Fordi hvis du kun kører 20 km om dagen, så kan du vente længere med at skulle finde en lader. Dertil så vil du ikke have særligt mange cykluser, altså du vil ikke lade ret tit. Hvorved dit batteri holder længere.
Jamen hvor længe holde det batteri? Det aner jeg ikke, vores har holdt fint i i 87.000km pt og har tabt noget der ligner 12-20 km. Men det lades også alt imellem 50 og 400 km om dagen.
Bemærker dog batteriet kan blive "dovent" ved mange kortere ladecyklusser. Men virker til at vågne til dåd ved noget langturs massage. Efter 1 måneds sjatladning, så falder rangen lidt, men efter et par ture på 5-800 km, så stiger rangen igen.
OG nej KS!, jeg tvivler på Tesla sidder og kigge på just mit batteri og siger ham der fjoget, han har sgu suget noget rigeligt det sidste døgn, så må vi hellere sætte hans beregning af range op!. Det er ikke anderledes med en ICE, korte dagligdagsture, så kører den 750 km på en tank. Langtur og fast fart 120 så stiger tankens rækkevidde til 900-1000 km.