Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-11-2020 kl. 14:20

Det er ikke fordi den kører kortere i virkeligheden.

Men i 2019 gik man fra NEDC målemetode, som var ganske ustabil, til WLTP målemetode, som er mere lig virkeligheden.

NEDC måtte fabrikanter slå sidespejle ind, tape samlinger, afmontere unødvendigt udstyr, slukke aircon og andet elektrisk udstyr.

Derfor kunne de få en 208 til at køre 33 kml, men i virkeligheden gik den sjældent over 21-22 på en hel tank og pæn kørsel.

Kig evt på en Yaris, hvis du kan nøjes, de koster fra 160.000 er i benzin og med automatgear samt hybrid. Udmærket og billig bil. Den kan også koste noget mere, hvis man vil have andet udstyr.

Dette indlæg blev 17-11-2020 14:24 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

17-11-2020 kl. 16:25

Lone Petersen

bruger siden
07-10-2016

skrev:
Jeg skal have ny handicapbil og er meget i tvivl om hvad jeg skal. Har en Berlingo nu, som jeg har været glad for og er bevilget støtte til en Berlingo igen, men syntes det er lidt undertligt, at min bil fra 2012 kører længere på literen end dem jeg finder nu. Har også kigget på en Peugeot Rifter. Bilen skal være med automatgear og jeg ville gerne undgå en dieselbil, men det er ikke muligt i øjeblikket siger de. Alle input er velkomne. Mvh Lone

Hvis du vil have en benziner med automatgear, så kan "Søster bilen" til Rifter og Berlingo købes som en Proace City Verso, for der kan til vælges automatgear til både benzin og dieselversionen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg