Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
30-07-2020 kl. 16:59
J R
bruger siden
13-12-2013
30-07-2020 kl. 20:58
Når Ford ikke har problemer med Powershift.
Når Mazda ikke har rustrpoblemer.
Etc.
Men det er korrekt et batteri har eks e forventet holdbarhed på eks 1500 fulde ladecyklusser.
Hvis man kun benytter batteriet eks 30-80%, hvilket er hvad de fleste kan nøjes med på daglig basis, så er tallet nærmere 10.000 opladninger, svarende til ca 27 år med en daglig ladning.
Det er såvidt jeg er informeret ikke normalen at en bil overlever 15-18 år.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
31-07-2020 kl. 03:02
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Så er spørgsmålet, hvor troværdige de tal er.
Generelt kan man sige, at jo større kapacitet oprindelig, jo mindre tab pr. km (da et batteri er bygget til at kunne klare et vist antal fulde ladecycler og jo længere du kører på en opladning, jo færre opladnnger).
Til KS
Korrekt.....teslaen som jeg husker det, var fra det varme klima i Californien, og Hyndai var fra Norge.....Jeg mener at man kan bevare en stor del, hvis man lader rigtigt, ved bestemte rest % osv......Men selv Nissan Leaf har haft store problermer med tab på ret nye biler....ca 30%. så der må være fejl i systemet eller batteri. Hyundai og Tesla er de førende på software og batterier. Det kan ingen foreløbig tage fra dem. Selvom Elon Musk har udtalt, at han vil sælge både software og batterier til andre fabrikker med elbils produktion. Så spændende hvad det hele ender op i om 3-5år. Forhåbentligt noget der virker tilfredsstillende på den lange bane.
Dette indlæg blev 31-07-2020 03:06 redigeret af dets forfatter.