Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
13-07-2020 kl. 22:34
Havde en Passat for en del år siden uden ISOFIX, ringede til 3 forskellige VW værksteder,
Det første og største, sagde det kostede 3-6.000 kr at efter montere, der skal skæres og svejses.
Det andet. Det kan slet ikke lade sig gøre.
Det 3. Hvis du kigger forbi så monterer vi det for dig for 500 kr.
Hov tænkte jeg, der er 90 km til dem, men hvis det ene skal skære og svejse og det sidste kan lave det for 500, så er der sgu nok forberedt dertil, og vupti, da jeg tog hårdt nok fat i ryglænet, så kunne jeg se at der var sat tape over huller med gevind. Så jeg bestilte beslagene, de kostede 130 kr, og monterede dem selv på 3 minutter.
Måske der er 3 isofix'er i en Prius som denne 7 personers med 3 seperate sæder på 2. række. Bortset fra det er en Toyota som er død kedelige, men som grundlæggende er godt samlet og har fabelagtig service, så er det nok ikke det ringeste, og prisen taget i betragning i forhold til eks en Pacifica(som tidligere var en US kopi af en Mercedes R klasse, det ved jeg så ikke om den er mere)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/prius/18-hybrid-h3-cvt-5d/4724700
Dette indlæg blev 13-07-2020 22:39 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
17-07-2020 kl. 23:51
Samt hvorfor mener du ikke at kunne køre ren el på Pendling modellen til herskabet?
Kører han mere end 350 km om dagen i snit.
T i
bruger siden
17-06-2006
22-07-2020 kl. 01:16
Forstår dog ikke at det skulle have særlig prioritet. PHEV er i min bog en lidt kikset mellemting. Du får to systemer som skal serviceres/kan gå i stykker og nogle modeller har kortere serviceintervaller/højere servicepriser og de miljømæssige fordele er samtidig diskutable.
Så PHEV ville stå langt nede på min liste over prioritetsliste. Hvis ren el ikke er en mulighed ville jeg overveje en benzin...
Derudover er ISO jo ikke den hellige gral. Mig bekendt er sikkerheden den samme med/uden ISO. Men ISO er så nemmere at montere korrekt, (hvilket man så kan mene højner sikkerheden). Men er man opmærksom når man monterer, er det ikke et problem.
Samtidig skal ISO mig bekendt kun bruges op til omkring 15 kg, derefter skal børnene fastholdes af sele uanset (og ISO holder kun sædet).
Personligt ville jeg droppe PHEV og så evt. kigge ISO, (men igen det er ikke den hellige gral) Har man højest 2 børn under 15 kg ad gangen, kan man jo sagtens "nøjes" med 2 ISO....