Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
02-07-2020 kl. 18:33
Med så få km pr. dag var en af de mindste elbiler en oplagt mulighed. F.eks en e-Up
H P
bruger siden
06-01-2004
02-07-2020 kl. 18:41
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
skrev:
ALT andet end en diesel ville være et godt valg.
Med så få km pr. dag var en af de mindste elbiler en oplagt mulighed. F.eks en e-Up
Diesel vil være et glimrende valg, feks. Citroën C3, Peugeot 208 eller evt. en DS3 de fåes brugte i udgaver der, på papiret, kører over 30 km/L det udløser en grøn afgift på 130,- pr. Halvår...
Lars, de små trillinger på el er umulige at købe, de er udsolgt for lang tid siden....
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
02-07-2020 kl. 19:40
30 km er alt for lidt til motoren får lov at blive gennemvarm hvilket kan give en voldsom ekstraregning i form af tilsodning i egr system og partikelfilter.
Selv en halvstor benzinsluger vil være billigere pr. kørt kilometer.
J R
bruger siden
13-12-2013
03-07-2020 kl. 18:34
En Diesel der kører 30 km(opgivet) koster derfor 590 hvert halve år. Bare så man ikke bliver overrasket når regningen kommer og den er væsentlig over 260 kr om året.
https://www.tjekbil.dk/alt-om-bilen/love-og-regler/boede-og-afgifter/groen-ejerafgift/
H P
bruger siden
06-01-2004
03-07-2020 kl. 20:25
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Man kan såvidt jeg er informeret ikke få en grønafgift på under 330 kr/halvår.
En Diesel der kører 30 km(opgivet) koster derfor 590 hvert halve år. Bare så man ikke bliver overrasket når regningen kommer og den er væsentlig over 260 kr om året.
https://www.tjekbil.dk/alt-om-bilen/love-og-regler/boede-og-afgifter/groen-ejerafgift/
Tjek igen, denne gang på brugte biler.
feks. Denne C3 diesel: CR49189. biler solgt inden den sidste afgiftsændring kører med lavere ejerafgift end nye biler
J R
bruger siden
13-12-2013
03-07-2020 kl. 23:09
Bemærker vores egen, godt nok benziner, er steget fra 1760 til 1880 på årsbasis.