Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
20-06-2020 kl. 08:56
Volvo har efterfølgende lavet en del tilbagekaldelser på EGR systemet, men det er svært at rette op på noget der er fejldessignet fra starten.
Til dem der ikke tror på Volvo er dyre i service, så tager Volvo i Slagelse 6.300kr for et 120.000 km service uden bremseservice.
Udskiftning af en EGR køler koster iøvrigt ca. 8.000kr
Som du nok kan regne ud skal jeg IKKE have en Volvo igen næste gang.
Jeg ville finde kuglerammen frem og se på om ikke prisen pr km på en Tesla model 3 var lavere.
J R
bruger siden
13-12-2013
20-06-2020 kl. 09:35
Lars foreslår model 3. Det er også et ganske udmærket valg, Men du bør være opmærksom på ved vinterkørsel og regn at det kan være nødvendigt med en mellemladning på 3-5 minutter udover hvad du vil lade hjemme, forudsat at du har den mulighed.
Om sommen kan den sagtens gå 360-420 km på motorvej og snit på 125 kmt på en ladning.
Bedst hvis du har mulighed for at lade på arbejdsplads, det behøver ikke være noget stik med mere end 220 volt, på en 8 timers arbejdsdag vil du stadig nå at få 15-16 kW, og det er alt rigeligt. Er der kraft enten i form af blåt eller rødt stik er det selvfølgelig bedre.
Alternativet er du sætter farten ned til 120 kmt, forskellen er nok ikke 6-8 minutter om dagen.
En stor fordel ved den kørsel du har, er at bilen til dels kan køre selv, du skal stadig have hånden på rattet, men du behøver ikke styre selv. Det virker meget afslappende.
På 35.000 km det første år har vi sparet 19.000 kr på brændstof(sammenlignet med samlet forbrug på el og benzin 12 måneder før og efter Model 3 arrivede på adressen)
Ellers er der Peugeot 508, der er et par stykker med EAT8 adaptiv og få km på uret til under 300k.
Ford Focus gør det godt.
Skoda Octavia er heller ikke så ringe.
Opel Astra og Insignia fåes med AGR sæde, som er noget ergonomisk noget der skulle være godt.
Du bør prioritere adaptiv fartpilot med automatgear.
PS vi napper model 3 til Spanien i næste måned, så må vi se om alle sortsernes forudsigelser er rigtige. "den brænder af på motorvejen ved langture", "det bliver jo en 7 dages tur med alle de ladninger" etc. Vi forventer idet jeg kommer fra vagt til middag, at køre et stræk den dag og overnatte nede syd for Bremen(jeg har jo altså været på arbejde) og så en overnatning omkring Montepellier i sydfrankrig. Der er 2700 km.
Dette indlæg blev 20-06-2020 09:52 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
20-06-2020 kl. 13:26
Dertil så er den opgjort til 31,4 kml. Det skal du nok tage med et gran salt og gætter på du skal være heldig hvis den går over 20 kml.
T i
bruger siden
17-06-2006
21-06-2020 kl. 11:32
Brændstof, service, etc. bliver selvfølgelig dyrt og samtidig bliver værditabet meget højt....
På den ene side vil det jo være rart med et fornuftigt køretøj med så meget kørsel, omvendt bliver værditabet voldsomt og selvfølgelig større jo dyrere bil....
J R
bruger siden
13-12-2013
21-06-2020 kl. 11:35
T i
bruger siden
17-06-2006
21-06-2020 kl. 11:41
J R
bruger siden
13-12-2013
21-06-2020 kl. 13:47
Fordelen er den har "kun" kørt 43 kkm over 2 år, så man kunne mene at den er underkørt i forhold til 2 år og diesel. Du har altså 10-20.000 km til gode.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tdi-150-style-dsg-5d/4533035
Dette indlæg blev 21-06-2020 13:49 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006