Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
04-04-2020 kl. 09:35
Der er 2 ting.
på den ene side så hvis diesel hybriden er med varmepumpe, så kan den formentlig køre uden motoren skal igang for at varme eller køle kabinen.
på den anden siden så har du også det problem at på den "langtur" der vil den trille de første måske 30-40 km på el, og kun de sidste km på diesel. Motoren bliver altså aldrig ordentlig varm.
VIlle nappe benz hybrid'en eller gå rent el med det kørselsmønster. for eksempel EQC hvis det skal holdes i stjerne mærket, der er vist ikke den store forskel i prisen.
på den ene side så hvis diesel hybriden er med varmepumpe, så kan den formentlig køre uden motoren skal igang for at varme eller køle kabinen.
på den anden siden så har du også det problem at på den "langtur" der vil den trille de første måske 30-40 km på el, og kun de sidste km på diesel. Motoren bliver altså aldrig ordentlig varm.
VIlle nappe benz hybrid'en eller gå rent el med det kørselsmønster. for eksempel EQC hvis det skal holdes i stjerne mærket, der er vist ikke den store forskel i prisen.
J R
bruger siden
13-12-2013
04-04-2020 kl. 13:46
Din diesel vil ikke køre særligt langt på literen den første 15-20 km.
Prøv en tur i en tilfældig diesel, sæt trip computer til øjeblikkeligt forbrug.
Fra forhandleren eller dine venner, så kom hurtigst muligt på landevej.
Vil vædde med den starter på <12 km/l eller8-10 l/100km. Langsomt stiger den til måske 20-24 km/l efter 18-20 km. Så på en tur på 50 km, vil det altså kun være de sidste 30 km der er "økonomiske".
Prøv en tur i en tilfældig diesel, sæt trip computer til øjeblikkeligt forbrug.
Fra forhandleren eller dine venner, så kom hurtigst muligt på landevej.
Vil vædde med den starter på <12 km/l eller8-10 l/100km. Langsomt stiger den til måske 20-24 km/l efter 18-20 km. Så på en tur på 50 km, vil det altså kun være de sidste 30 km der er "økonomiske".