Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

10-03-2020 kl. 18:11

Prisen er vel ikke helt skæv, uden dog at være en foræring, der er andre i samme prislag og generelt er brugtpriserne på nyere Octavia for høje efter min mening.
Modellen fik et facelift omkring 2017/18 check lige om du foretrækker en af dem...

Personligt ville jeg som minimum gå efter en med adaptiv fartpilot.
Derudover ville jeg også meget seriøst overveje en med Fuld LED forlygter....

Vær i øvrigt opmærkom på at Skoda kører kampagnemodeller pt, da der kommer ny Octavia til sommer. En helt ny Combi Celebration står til en listepris på 275 k, Mon ikke man kan handle den ned i omkring 260-265 k. Så er en 4 år gammel model til 200 k for dyr i min bog...
En Celeb. plus med LED, Navi mm. koster 285 k, så måske 270 k?

Dette indlæg blev 10-03-2020 18:14 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

11-03-2020 kl. 12:36

Det hele kommer an på dine ønsker/krav i forhold til udstyr, anvendelse etc.... Den du linker til har så vidt jeg kan se ikke noget særligt udstyr, som ikke er nogenlunde standard i klassen. Jeg ville som sagt minimum gå efter adap. fartpilot.

Du lyder som om du bare kan udskyde bilkøbet?
Hvis du kan udskyde/ikke har så meget brug for bil, ville jeg overveje købet meget grundigt. Der kommer til at ske rigtig meget inden for biler med omstilling til elbiler/grønne initiativer, de næste par år, så skulle jeg ud og købe bil nu, ville jeg overveje om man kunne vente eller evt. hvor "lidt" man kan nøjes med etc.
Jeg ville helst have så få kroner liggende på "rouletten" som muligt....

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

11-03-2020 kl. 17:25

Daniel V

bruger siden
15-02-2020

skrev:
.......... overvejer kraftigt at lease, netop pga. det du nævner ift. elbiler/grønne initiativer.. men jeg ved ikke helt om det kan betale sig at lease sådan en i nogle år? Det er hurtigt 3500-4000 om måneden kan jeg se, med vores kørselsbehov på 20-25k om året... og de penge ser man jo i hvert fald aldrig igen :-) har du nogle input ift. det?

Leasing giver næppe mening, medmindre du kan finde noget meget billig (brugt?) leasing, ellers bliver det, som du selv nævner for dyrt, især sammenlignet med en brugt bil...

Men kommer også an på hvor længe du regner med at beholde bilen. Regner du med at beholde den i mange år er værditab (og evt. ændringer) måske af mindre betydning, men regner du med at bytte inden for et par år, kan det godt komme til at gøre lidt ondt...

Men skal man bruge en bil er det jo sådan det er. Som sagt ville jeg forsøge at have så få penge på rouletten som muligt...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

12-03-2020 kl. 12:51

Hvis du holder fast i den tidshorisont, ville jeg klart gå efter at smide en smule mere udstyr i.
Personligt ville jeg dog nok planlægge med en noget kortere horisont og så forvente udskiftning om eks. 2-3 år. Tror at vi kommer til at se rigtig mange spændende ting de næste par år, i forhold til større grad af delvist selvkørende funktioner etc.
Kører selv en del km, så det ville jeg gerne have fingrene i