Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
23-07-2019 kl. 11:29
Vi har stadig 2 T-GDI'er Rio'er i firmaet. Det eneste jeg bemærker er, at jeg måske synes at sædet virker mindre komfortabelt efter forholdsvis kort tid. Altså på den måde at efter 45-60.000 km synes jeg ikke det virker helt så sprødt som det var fra ny.
Holder de? Ja det gør de, vi har haft meget lidt nedbrud på de 4 Kia Rio'er vi har haft.
En af de gamle smed en TMPS. Der er ikke TMPS på den nye RIo'er der sidder det i ABS'en. Den åd KIA.
Forøvrigt havde vi lidt bøvl til at starte med med de der TMPS sensoren, det vidste sig KIA værkstedet havde monteret forkerte modeller i vinterhjulene.
En har smidt kølemiddel på aircon. Det accepterede KIA ikke var en fabrikationsfejl, fordi de kunne ikke finde lækken??? altså vi har ikke tappet det af??!
Så har de sidste 2 fået væsentlig flere stenslag end de tidligere modeller og det har resulteret i 2 nye forruder, som er gået igen efter 2 måneder.
A3 er mega fed, og den er vel også et nummer størrer i model end Rio.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
23-07-2019 kl. 11:52
Skal du sammenligne Rioen med en Audi må det være A1.
Jeg har ikke den store erfaring med Kia Rio, Jeg har prøvekørt 1 for 3 år siden, og var positivt overrasket over komforten og støjniveauet for så lille en bil.
Til gengæld har jeg kørt omkring 800.000 km i 4 forskellige ældre Audier 2stk 100 og 2 stk A6.
Min erfaring med disse biler er, at de ikke er dyere at holde kørende end mange andre biler. (selv mindre biler som peugeot 206)
Audi A3 er så vidt jeg ved en af de biler der holder prisen bedst, så verditabet er måske mindre på den frem for på Kiaen.
Mit bedste råd er at prøve begge biler grundigt, og vælg ud fra hjertet.
Livet er for kort til en forkert bil.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
25-07-2019 kl. 09:12
Jeg får lavet service hos et lille værksted i Askov, så hvad Audi tager for et service ved jeg ikke.
Med mine 50.000 km om året løber serviceudgifterne måske op i små 10.000, totalt.
men du skal huske på at min Audi har rundet 400.000 km.
Du skal købe den bil du bedst kan lide til dit budget, og så skal du finde en mekaniker du har tillid til.
Mange bilfabrikker deler teknik, motore og andet på kryds og tværs.
F. eks kan der ligge en VW motor i en Dacia selvom mærket er ejet af Renault.
Hilsen Lars