Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
12-06-2019 kl. 15:14
Genovervej lige den der Suzuki hybrid, det er absolut en "mild hybrid". Dvs batteripakken er absolut ikke mange Watt over et almindeligt bilbatteri. Den kan alts nærmest ikke køre på ren el.
Såvidt jeg er informeret, så kan den lige starte fra nul, for at motoren starter blødere op. Den reele effekt er begrænset.
Suzuki'erne kører fint hvis du kun er dig selv. Har eks et par Baleno'er i turbo versionen, de kan køre godt 20 på en liter ved landevej. Men ganske afhængig af hvem der har foden. Skal du være mere end dig i vognen, så begynder de at føles kleint bygget.
Vi har ligeledes 2 Kia Rio'er, de føles væsentlig bedre bygget, men holder så også ca 1,5-2 km mindre på literen.
Grunden til vi prøvede Baleno var pga adaptiv fartpilot.
Havde en Rio adaptiv, så valgte jeg absolut såden en igen.
Men lige just i det prisleje er der rigtigt mange muligheder både nye som brugte. Fiesta, C3, Rio, Stonic, Fabia, Yaris etc.
Alternativt hvis du kan leve med CVT gearet, det kan være lidt hys i omdrejningerne.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/auris/18-hybrid-h2-comfort-cvt-5d/4351209
Såvidt jeg er informeret, så kan den lige starte fra nul, for at motoren starter blødere op. Den reele effekt er begrænset.
Suzuki'erne kører fint hvis du kun er dig selv. Har eks et par Baleno'er i turbo versionen, de kan køre godt 20 på en liter ved landevej. Men ganske afhængig af hvem der har foden. Skal du være mere end dig i vognen, så begynder de at føles kleint bygget.
Vi har ligeledes 2 Kia Rio'er, de føles væsentlig bedre bygget, men holder så også ca 1,5-2 km mindre på literen.
Grunden til vi prøvede Baleno var pga adaptiv fartpilot.
Havde en Rio adaptiv, så valgte jeg absolut såden en igen.
Men lige just i det prisleje er der rigtigt mange muligheder både nye som brugte. Fiesta, C3, Rio, Stonic, Fabia, Yaris etc.
Alternativt hvis du kan leve med CVT gearet, det kan være lidt hys i omdrejningerne.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/auris/18-hybrid-h2-comfort-cvt-5d/4351209
Dette indlæg blev 12-06-2019 15:18 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
12-06-2019 kl. 19:37
Tror toyota giver færrest nedbrud og med mest erfaring med Hybrid system. Nogen synes de er lidt hysteriske i omdrejningerne, andre bemærker det ikke.
Ford har en fin 1,0 SRTI 100/125 hk motor.
C3 Den nye model fra 2018 er lidt fed, men ville ikke selv vælge uden det var deres puretech 110 hk VTR
Fabia har fine motorer, men de har tidligere været noget ramt af fejl. Skulle være bedre nu, hvis man tør.
Rio gør det godt. Rio/Stonic+Hyundai Kona/I20 er vel nærmest samme aftapning bare i anderledes beklædning.
Suzuki gør det også ok, men vær obmærksom på de opnår bedre brændstof økonomi ved 2 ting, de er kleinere bygget og leveres med smallere dæk. Sætter man bredere dæk på, så mærkes det i rattet, det føles lidt som om den har svært ved at trække hjulene og mindre villig til opretning.(har 2, derfor antager jeg ikke det er en fejl på styretøj)
Ford har en fin 1,0 SRTI 100/125 hk motor.
C3 Den nye model fra 2018 er lidt fed, men ville ikke selv vælge uden det var deres puretech 110 hk VTR
Fabia har fine motorer, men de har tidligere været noget ramt af fejl. Skulle være bedre nu, hvis man tør.
Rio gør det godt. Rio/Stonic+Hyundai Kona/I20 er vel nærmest samme aftapning bare i anderledes beklædning.
Suzuki gør det også ok, men vær obmærksom på de opnår bedre brændstof økonomi ved 2 ting, de er kleinere bygget og leveres med smallere dæk. Sætter man bredere dæk på, så mærkes det i rattet, det føles lidt som om den har svært ved at trække hjulene og mindre villig til opretning.(har 2, derfor antager jeg ikke det er en fejl på styretøj)