Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
30-04-2019 kl. 19:08
Har en W205 2015 dog i benzin, den er da dejlig behagelig, rimelig hurtig. Men man skal kigge meget nøje efter udstyr i en sådan vogn. Det meste er tilkøb, og nyprisen spadserer lynhurtigt i de højere luftlag hvis du klikker af på listen.
Kender flere den har C220d og er mega tilfredse med dem.
MEN nu har jeg endelig fået min model 3 som har været ventet i næsten 2 år....Hentede i Århus med tog. Kørte hjem med fruen, Er den mere tyst end merceren..... er den hurtigere..... er den i det hele tage et godt køb....
2 dage og 500 km senere, siger fruen "jeg vil gerne tage Tesla'en ud til mine forældre. "Så måtte jeg tage merceren på arbejde....
HOLD nu kæft en langsom, træg, larmende antikvarisk spand. Forstå mig ret Merceren er da behagelig. Tesla'en er bare bedre, som i meget bedre.
Dette indlæg blev 30-04-2019 19:09 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
30-04-2019 kl. 20:03
Men den har jeg nu hørt lignende da vi kørte Passat diesel, holdt ikke. Ford Mondeo diesel, holdt heller ikke. Når man så kom og ville af med den der Mondeo der var 3 år og havde gået 75.000, soder til hvert 5-7.000 km, så siger sælgeren "nå i kører nok korte ture" DOH.
PS en Tesla model 3 koster kun over 500k hvis man køber performance modelllen. Hvis man ligesom merceren kan nøjes med baghjulstræk, så er man ned i 384.000 med autopilot..
Tro mig det er der meget få af os der har behov for performance modellen. Prøv den almindelige. Ender du med at bestille så spørg lige efter mit referral link, så får vi begge 1500 km gratis strøm. Eller bliver du omvendt inden 28/5, så får vi begge 7500 km gratis strøm.
Dette indlæg blev 30-04-2019 20:18 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
30-04-2019 kl. 20:58
Så hvis man starter hjemme fra med fuld batteri, og stopper 1 gang for at hælde vandet af kartoflerne og få lidt at spise, så er du godt nede midt i tyskland.
Vi har forøvrigt ikke i de sidste 18 år, længden på vores ægteskab so far, kørt over 400 km på en dag. Skal vi længere tager vi flyveren!
Om 10 år er merceren balagt med diverse miljø afgifter, grøn afgift er steget til misundelsesniveau. Og Tesla'en kører stadig. Der er intet der soder til og der er intet service krav fra Tesla.
De lover endda 4 års fuld garanti på hele vognen og 8 år/192.000 km på batteriet.
Hvordan er det lige garantien er på en Mercedes..... er det 3 år på noget som helst? Kan det passe Mercedes forlanger du dukker op hver 12. måned og får lavet service??
Jeg har begge, og forventer ikke at fyre merceren af. Jeg siger bare jeg er overrasket over samlekvaliteten på Teslaen. Der er intet der vibrerer, tikker, eller klikker, til trods for den får totalt havre og 485 hk fyres af. Det er der til gengæld i Merceren!
Dette indlæg blev 30-04-2019 21:08 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
30-04-2019 kl. 21:44
Teaser: kan du huske det overskud du fik den første gang du kørte med fartpilot. Pludselig havde man overskud til at se alt muligt andet på den vej man havde kørt 100 gange. Tesla's autopilot har samme virkning. Den følger vejen i vid omfang bedre end dig selv. Er aldrig uopmærksom på trafik, når nu konen ringer og dikterer en huskeseddel, som du forsøger at huske.
Dette indlæg blev 30-04-2019 21:47 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
01-05-2019 kl. 10:19
P. Skov spørger om 1 ting, og i svarer på noget helt andet.
Benzin vs. diesel er forskellig fra bilmærke til bilmærke.
Det vigtigste er ikke antal km om året, men antal km pr tur.
100 km pr tur er fint, men 10 ture på hver 10 km er ikke fint.
Om det kan svare sig økonomisk er irellevant her, hvis det er trækkraften man vil have, eks. til kørsel med campingvogn.
Hvis det er miljøet man tænker på så sender diesel mindre co2 ud end benzin, og en helt ny forskning fre tyskland viser at en Tesla ALDRIG bæiver mere miljøvenlig end en moderne dieselbil.
Den koster mere energi at fremstille, og selvom den ikke selv har nogen udstødning, så skal energien laves, og selv med 50% vedvarende energi, så udleder det mere co2 på bilens levetid.
Teslaen er sikkert en lækker bil, ingen tvivl om det, og den mindsker også luftforureningen i de større byer.
Men kører den ude på landet er den ingen miljøgevinst.
Svar til P. Skov: Hvis du jævnligt kører længere ture, så kan du sagtens kører diesel.
Hilsen Lars
H P
bruger siden
06-01-2004
01-05-2019 kl. 15:31
bruger siden
30-01-2007
skrev:
Jeg er blevet forelsket i Mercedes C220D aut og økonomien rækker til en brugt W205 model.
Jeg har dog ikke det store kørselsbehov (20.000km), men diesel giver god ejerafgift og km.
Er det dumt og hvad med diesel og gensalg?
Jeg ville ikke vælge diesel, problemet er så bare hvis du fravælger diesel i en Mercedes, så fravælger du automatisk 90% af alle biler til salg.
Hvad mener du med at diesel giver god ejerafgift ? en dieselbil er typisk dyrere end tilsvarende benziner i ejerafgift, omvendt en diesel naturligvis kører længere på literen.
Hvad er en diesel værd ved gensalg ? Ja, det er det store spørgsmål, jeg tror at efterspørgslen på diesel fremadrettet bliver mindre, og derfor vil værditabet også blive højere
Dette indlæg blev 01-05-2019 17:10 redigeret af dets forfatter.
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
01-05-2019 kl. 20:08
Jeg har altid kørt med BellAdd diesel additiv, og fået bilerne serviceret hos MB. Der har aldrig været nogen former for problemer med tilsodning. Hvordan det er med de nye motore har jeg ingen viden om. Jeg vil dog tro (!) at hvis man behandler bilen ordentligt; ikke 'fyrer den af' med kold motor/turbo, passer service og så bruger et ordentligt additiv, vil det nok ikke være noget problem.
Dette indlæg blev 01-05-2019 20:11 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
01-05-2019 kl. 22:24
Dette indlæg blev 01-05-2019 22:24 redigeret af dets forfatter.