Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael Worm

Michael Worm
bruger siden
02-03-2010

11-03-2019 kl. 07:51

lars sørensen

bruger siden
10-03-2019

skrev:
Det er en god idé at købe to Renaulter så har du en bil at køre i mens den anden holder på værksted. Kvalitet koster derfor er Touran dyrere.

Den dummeste kommentar jeg har hørt fra en voksen mand i længe, kører selv Renault Megane 4, 2 år gl. og har selv kørt 112000 km i den, aldrig været på værksted, på nær til service, men til gengæld har jeg to kollegaér der køre ny Golf som er nyere, og de har allerede været afsted 2 gange den ene, og 3 den anden, så ved ikke lige hvem der bør købe to stk.
Og så skal VW åbenbart også snyde med ders tal for at kunne være med på makedet.

Så fej du lige for egen dør først.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

11-03-2019 kl. 08:54

Nu vil jeg ikke forsvare VW, slet ikke VW. Men de snyder altså ikke med tallene.

De optimere indenfor testrammerne.

Det gør de dels for at se bedre ud når der skal sælges. Men man skal jo heller ikke være bleg for at der også er en gevinst for kunderne.
Det er jo kunderne der spare på grønafgift og registreringsafgift.

At alle producenter så ikke er lige god til at læse mellem linierne på testkravene. Man skal vel ikke belaste en producent fordi de kan læse kravene, i forhold til dem der hænger i med neglene for at stave sig igennem.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-03-2019 kl. 10:47

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Nu vil jeg ikke forsvare VW, slet ikke VW. Men de snyder altså ikke med tallene.

De optimere indenfor testrammerne.

Det gør de dels for at se bedre ud når der skal sælges. Men man skal jo heller ikke være bleg for at der også er en gevinst for kunderne.
Det er jo kunderne der spare på grønafgift og registreringsafgift.

At alle producenter så ikke er lige god til at læse mellem linierne på testkravene. Man skal vel ikke belaste en producent fordi de kan læse kravene, i forhold til dem der hænger i med neglene for at stave sig igennem.

Altså det nummer VW har lavet med deres dieselmotorer, i forhold til udledning af partikler, vil jeg ikke just kalde at "optimere inden for rammerne"

Vedr. brændstofforbrug, så er der jo kommet en ny norm, som slår igennem i DK her til d. 1/4. Det skyldes jo at de fleste fabrikanter var lidt for dygtige til at "optimere inden for rammerne" personligt syntes jeg at det er godt med den nye norm, det må være rimeligt at bilen rent faktisk kan køre det som fabrikanten oplyser.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

11-03-2019 kl. 11:29

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Altså det nummer VW har lavet med deres dieselmotorer, i forhold til udledning af partikler, vil jeg ikke just kalde at "optimere inden for rammerne"

Vedr. brændstofforbrug, så er der jo kommet en ny norm, som slår igennem i DK her til d. 1/4. Det skyldes jo at de fleste fabrikanter var lidt for dygtige til at "optimere inden for rammerne" personligt syntes jeg at det er godt med den nye norm, det må være rimeligt at bilen rent faktisk kan køre det som fabrikanten oplyser.

Sorry det var just forbrugstallene jeg mente. Ikke partikel sagen........