Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
04-03-2019 kl. 23:23
Hvorfor diesel? Hvad er kørselsmønsteret?
Hvorfor pkt. 2? Nok næppe særligt interessant om den kører lidt mere/mindre på en tank ud fra tankvolumen.
Hvorfor kun Kia/Hyundai (og i øvrigt hvorfor ikke I30 som er oplagt konkurrent til Ceed).
Har du overvejet andre muligheder i klassen? Der er jo også mange andre bud i den klasse (Honda Civic er i øvrigt et gennemført kvalitetsprodukt), men meget afhænger selvfølgelig af smag/krav.....
Jeg ville kigge lidt bredere....
Ps
At sammenligne NEDC og WLTP giver ikke mening (i regeringens omregningsfaktor er der indlagt 21% forskel) men man ved jo ikke hvad den reelle forskel er. før der er et testresultat...
Hvorfor pkt. 2? Nok næppe særligt interessant om den kører lidt mere/mindre på en tank ud fra tankvolumen.
Hvorfor kun Kia/Hyundai (og i øvrigt hvorfor ikke I30 som er oplagt konkurrent til Ceed).
Har du overvejet andre muligheder i klassen? Der er jo også mange andre bud i den klasse (Honda Civic er i øvrigt et gennemført kvalitetsprodukt), men meget afhænger selvfølgelig af smag/krav.....
Jeg ville kigge lidt bredere....
Ps
At sammenligne NEDC og WLTP giver ikke mening (i regeringens omregningsfaktor er der indlagt 21% forskel) men man ved jo ikke hvad den reelle forskel er. før der er et testresultat...
T i
bruger siden
17-06-2006
05-03-2019 kl. 10:52
Ok, smag og behag. Jeg ville dog overveje køb af ny dieselbil i dag mere end en gang, med den nuværende (fremtidige) stemning mod diesel, ville jeg frygte værditabet.
Samtidig er der med 25-30.000km om året næppe nogen grund til at vælge diesel (prøv FDM beregner).
Men omvendt har du med en del længere ture et ok køremønster til en diesel.
Mellemklassebiler har vel generelt en tank på ca. 45-50 liter og kører noget i retning af 15-20 km/l, så vel imellem 600-1000km på en tank, så vel næppe afgørende..
Personligt ville jeg kigge på udstyret. Jeg vil eks. gerne have forlygter med adaptivt lys, så det ville jeg kigge på om det var en mulighed (mig bekendt er det forholdsvis få mellemklassebiler der har det)
Men hvis du er rigtig glad for en Kia og diesel er det jo det du skal købe....
Samtidig er der med 25-30.000km om året næppe nogen grund til at vælge diesel (prøv FDM beregner).
Men omvendt har du med en del længere ture et ok køremønster til en diesel.
Mellemklassebiler har vel generelt en tank på ca. 45-50 liter og kører noget i retning af 15-20 km/l, så vel imellem 600-1000km på en tank, så vel næppe afgørende..
Personligt ville jeg kigge på udstyret. Jeg vil eks. gerne have forlygter med adaptivt lys, så det ville jeg kigge på om det var en mulighed (mig bekendt er det forholdsvis få mellemklassebiler der har det)
Men hvis du er rigtig glad for en Kia og diesel er det jo det du skal købe....