Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

22-02-2019 kl. 20:13

Snup du en let tilkørt V70.

Har en kollega der har en, sidst jeg lånte den var den tæt på at runde 500kkm.

Har selv en Merc C200 2015, med 65.000 km, V70'eren var ikke specielt ringere på trods af km.

Kan du presse ham under 200, så kan det blive en billig herregårdsvogn som du kan nyde de næste mange mange km/år. Det bliver nok ikke billigere i den kvalitet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2019 kl. 21:49

Jeg istemmer ikke noget her. Det må være smag og behag. Og viden på parameter, hvis man endelig skal skelne....er man udemærket tilfreds og ikke stiller de store krav, ja så ....Det er at sige på Volvoen er at den sandsynligvis køre med Ford motor, og at den er hvad, ca 7 år gl nu...Den er efter min mening lige i overkanten på prisen. 170 er rigeligt, men det afspejles jo også af at din far ikke har byttet den ind :-) Du burde kunne få den til det din far ville kunne få, plus måske lidt ekstra.

Købte sidste år en MB E200 cdi, 4år gl, med 240t på tælleren til 230. Den er som ny, og når den har kørt med aut service pakker, fortsætter mobillitets garantien og andre ting på kulance, hvis noget skulle blive brækket ned i motoren. Jeg synes ærligt talt at 209 som Volvoen står til, er meget i overkanten. Men det er min personlige mening.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-02-2019 kl. 15:47

JØRN ARNESEN ::: JA du har ret, så ikke de 5 cyl, men ja det er en D4. Måske synes jeg at trådspørger skulle kunne købe Volvoen til noget mindre end det den står til her på basen. Enig værdi tabet glatter sig sikkert ud. Mentalt er det altid en god ide at afskrive omkring 40.000 inde i hovedet om året. Så har man det lidt nemmere når der skal skiftes igen. Jeg vil synes at den burde koste max 185 i handel med familie medlem. Men ja den er overlegen i finish og kvalitet set op mod Renault mv.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

25-02-2019 kl. 21:02

Så vil jeg da give lidt modspil til Volvo'en ;-)
Jeg ville næppe vælge Volvo'en, medmindre der var en meget fornuftig økonomisk fordel i det. Jeg synes at den er for dyr, så medmindre du kan få prisen en god bid nedad, 175-180k (hvad er han blevet budt i bytte?) ville jeg nok takke nej, uanset billig finansering etc.

Hvad er dit kørselsmønster i øvrigt, diesel og kortere ture etc. harmonerer ikke rigtigt?

Personligt synes jeg simpelthen at den er for gammel og noget af et skrummel. Vi kan godt tage nostalgi-hatten på og tale om svensk kvalitet etc. Men er tiden ikke ved at være løbet fra den? Det er en ældre dieselbil (som mange flygter fra), 7 år gammel, knap 4k i grøn afgift, har kun kørt 13-14k om året (småture er ikke en fordel for diesel), har manuelt gear, ikke adaptiv fartpilot etc.....

Jeg ville være en smule bekymret for at værditabet godt kunne være forholdsvist højt, de næste år. I en bilverden der går mod el/hybrid etc. med diverse assistentsystemer er Volvoen lidt af en dinosaur i mine øjne....

Jeg havde i udgangspunktet hellere købt en nyere/mindre bil med automatgear/adapt. fartpilot etc.

Ps.
Det eneste der ville sælge mig V70'en, er såfremt økonomien evt. var for god til at sige nej. Så kunne man måske køre Volvo et par år, indtil barnevognen var væk og så finde noget andet.... (men jeg er dog i tvivl om hvor eftertragtet en vare, en 9-10 år gammel diesel herregårdsvogn er om en 2-3 år?)

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

25-02-2019 kl. 21:24

Der vil altid være et marked for en Diesel Volvo med forholdsvis få km på uret.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

25-02-2019 kl. 22:58

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Der vil altid være et marked for en Diesel Volvo med forholdsvis få km på uret.

Havde nok været enig i det udsagn for 10 år siden. I dag/i fremtiden er jeg ikke så sikker på at det holder....

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

26-02-2019 kl. 08:59

Der vil altid være en heste/campingvogn der skal flyttes. Og der kommer El bilerne bare til kort. For det første er det kun de allernyeste der må trække noget, og når de så gør, så er rangen drastisk reduceret.

Så skal du over kaselbakker, så skal du have en lang forlængerledning eller en Volvo diesel.

;-))

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-02-2019 kl. 14:31

Jamen du har da ret i at der er et publikum til en brugt Volvo og at elbiler ikke er klar på alle punkter. Jeg vil dog mene at dette publikum er for nedadgående (muligvis også pga. min egen smag)
En ældre V70 D er bare lidt en dinosaur i min bog. Dieselbil, manuelt gear, manglende "assistenter" adapt. fartp./lane ass., høj grøn afgift, relativ høj brugtpris etc.

Jeg synes nok også at denne bil er lidt fanget i en mellem-position, hvor den ikke er ny nok til at have alt det udstyr man (jeg?) godt kunne tænke mig, men samtidig er den ikke gammel nok, til at være billig nok (og ville derfor være bange for et værditab i den høje ende).....

Så personligt ville jeg nok kigge på den nye/nyere bil med mere grej/auto. gear eks. Octavia til +/- 300k (Medmindre Volvo'en blev tll et virkelig godt tilbud. økonomisk, som det helt klart godt kan blive med justering af købspris/finansering gennem far (og hvem ved, måske er der også lidt følelser omkring at overtage fars bil?))

Så det er jo ikke sådan at Volvoen er en katastrofe, men synes at den er lidt for gammel/dyr efter min smag

Ps.
Kender i øvrigt flere der trækker hestetrailere og lignende og har købt bil på begrænset budget. Der er ingen der har købt biler som denne. De har i flere tilfælde i stedet købt en spritny Dacia Duster...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-02-2019 kl. 15:18

Hej Jørn
Enig i "diesel-mobning"! Det bliver næppe nemmere at sælge en brugt diesel i fremtiden (uanset at mobningen ikke altid er fortjent..)...
Men som du også skriver er det jo ikke et entydigt svar, Jess foretrækker Volvo og jeg ville nok kigge på noget andet (medmindre....).
Så det er jo en smagssag, hvor trådstarter må gøre op med sig selv, hvad han foretrækker....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-02-2019 kl. 15:51

Skulle jeg sige noget der falder mig ind, vil det være at tråden er en ledende salgs annonce....læs den grundigt :-)

Iøvrigt er han blevet budt i omegnen af 150-160 !!!

Volvo eller ej....bilen er kun interessant med den rigtige pris !

Eks står en en årgang nyere til 219 med autogear, og 160 på tælleren. Men de sælger den sikkert ikke. I et marked hvor alt går tilbage. Eks Den MB jeg købte sidste år, var der priser helt op til 289....og med flere km end den jeg købte. Folk forsøger at få mere for bilen end godt er. Hvis man holder lidt øje med de lidt dyrere biler, ser man at kun de til den rigtige pris bliver solgt.

Dette indlæg blev 26-02-2019 16:18 redigeret af dets forfatter.