Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
24-01-2019 kl. 20:40
Mazda'en har ry for at ruste hvis de ikke har fået jævnlig undervognsbehandling. Prøv at se en hvilken som helst mazda 3 som er 10-12 år gammel. Er der mærkater for undevognsbehandling, så kan de være fine. Er der ikke så er skærmkanterne som regel gået. Mekanisk og tekniske plejer de at være ok.
Alfa'en er mega fed, men har stadig fornemmelsen at kvaliteten halter over tid.
Alfa'en er mega fed, men har stadig fornemmelsen at kvaliteten halter over tid.
J R
bruger siden
13-12-2013
25-01-2019 kl. 07:30
Må nok give PMJ ret.
Har selv opgivet VAG produkter efter erfaring med
Passat, der gik i svinghjul, kobling, kødben etc inden 100.000 km.
Passat, nr 2. der efter 3 år begyndte at boble op rundt hele bagruden. Svaret var du må have skrabt is af bagruden og ramt lakken. Problemet var bare at den altid holdt i garage, og aldrig var iset.
SuperB hvor trods 4 besøg hos aut værksted indenfor 2 måneder med lyde fra motor ved opstart, fik for 4. gang at vide den var sund og den model motor fejlede ikke i kæden MEN hvis vi gerne ville betale 10.000, så skiftede de da gerne kæden. 6 dage efter sidste besøg stod den af i indkørsel med kæden hoppet af pga kædestrammer var defekt. Der var svaret fra aut værksted " vi andbefalede dig at at skifte kæden"
Sålænge VAG ikke kan give samme driveline garanti som diverse elbilsproducenter, eller Kia/Hyundai, så bliver det ikke VAG produkter i vores indkørsel.
Ang Guilletta/Mazda 3, jeg ville nok vælge Alfa'en, men være obs på den nok bliver dyrere i drift end Mazda'en.
Har selv opgivet VAG produkter efter erfaring med
Passat, der gik i svinghjul, kobling, kødben etc inden 100.000 km.
Passat, nr 2. der efter 3 år begyndte at boble op rundt hele bagruden. Svaret var du må have skrabt is af bagruden og ramt lakken. Problemet var bare at den altid holdt i garage, og aldrig var iset.
SuperB hvor trods 4 besøg hos aut værksted indenfor 2 måneder med lyde fra motor ved opstart, fik for 4. gang at vide den var sund og den model motor fejlede ikke i kæden MEN hvis vi gerne ville betale 10.000, så skiftede de da gerne kæden. 6 dage efter sidste besøg stod den af i indkørsel med kæden hoppet af pga kædestrammer var defekt. Der var svaret fra aut værksted " vi andbefalede dig at at skifte kæden"
Sålænge VAG ikke kan give samme driveline garanti som diverse elbilsproducenter, eller Kia/Hyundai, så bliver det ikke VAG produkter i vores indkørsel.
Ang Guilletta/Mazda 3, jeg ville nok vælge Alfa'en, men være obs på den nok bliver dyrere i drift end Mazda'en.