Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

04-01-2019 kl. 07:34

Du kan godt køre DIesel med 50 km motorvej pendling. Motoren bliver varm hver dag og kan regenerere partikel filteret.

Alt du kan hive ned fra hylden vil være mere komfortabelt end en Ka. Men det kan formentlig ikke betale sig økonomisk at skifte. Specielt ikke hvis du nøjes med 115-120 kmt istedet for 135-140kmt på daglig basis.

Skal det være billigst muligt, så kig
C3 2016 blue HDI seduction upgrade. Det er sidste udgave inden den nye C3. Du får 100 HK med forholdsvis få km på uret il 90-100k istedet for 150k i den nye model. Kan du nøjes med 75 HK så kan du spare lidt.
Vil du have nyeste kabine og udstyr og 100 HK
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/16-bluehdi-100-skyline-5d/4019612

Peugeot 208/2008 kører samme motor.

Renault Clio 1,5 CDI fåes mest med 75 HK, men kan finden i 90 HK version.

Vil du ofre kassen, så overvej en el bil, Hyundai Kona 64 kWt til 330.000 eller Tesla Model 3 standard til 480 eller med ekstra udstyr til 540.000

Rangen af vogne imellem C3 og Tesla er kæmpe stor, du kan vælte dig i muligheder.

Dette indlæg blev 04-01-2019 09:23 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-01-2019 kl. 10:46

Du kommer næppe til at køre billigere end i en Ka, uanset brændstof. Men det kommer jo også an på om det kun er økonomi det handler om, skal det være ny/brugt, budget etc...
Jeg ville gå efter benzin som udgangspunkt, diesel populariteten er på vej nedad, så ville være bekymret for værditabet. Derudover er der ofte ingen økonomisk årsag til diesel. De er dyrere i grøn afgift, hvilket skal "spares" i billigere literpris/mange km. Lige nu er prisforskellen benzin/diesel kun 1 kr...
Det tror jeg næppe giver mening med 25k km/år...
Nogle mærker kører dog med særlige kampagner kun med dieselmodeller, da de har problemer med at afsætte dem, så....
Du kan evt. prøve en beregning her; http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/benzin-eller-diesel
Personligt ville gå efter benzin...

Dette indlæg blev 04-01-2019 10:46 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-01-2019 kl. 14:13

Visse bilmærker, er ret ivrive for at sælge diesel, feks. Citroen, der er mange modeller BILLIGERE end tilsvarende benzin, kan du bruge sådan een, så ville jeg helt sikkert købe diesel, hvorfor give 10.000,- mere for en bil som kører ca. 5 km kortere på literen og som tygger dyrere brændstof, i Citroen´s tilfælde er merprisen i ejerafgift 46,- pr. måned, det tjener du ind på et par dage :-) Hvordan afskrivningen så bliver er ikke nemt at gisne om

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-01-2019 kl. 16:43

Hvor får du de 46kr fra? C3 koster 1100,- og 540,- halvårligt. Så knap 100,-/mdr...

Det er korrekt at der er enkelte modeller hvor diesel er billigere. Men hvorfor er diesel billigere/på lager til omgående levering? Det er jo fordi at de ikke kan sælges ( i hvert fald ikke i det antal de gerne ville).
Man kan selvfølgelig godt vælge diesel uanset, men jeg skulle være meget sikker på mit kørselsbehov de næste år, før jeg valgte en ny diesel.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

04-01-2019 kl. 20:25

Det tror jeg altså ikke Jørn.

Det kan ligefrem være at de sidste års Diesel vogne, inden de bliver udfaset, ligefrem kan blive attraktive for dem deer skal flytte eks. campingvogn og hestetrailer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg