Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
19-11-2018 kl. 13:14
Svar på spørgsmål
1) 90 føles væsentlig hurtigere end 70 hk. Er man ikke biltosset kan man sagtens leve emd 70.
2) Om en 1,0 har turbo og yder 90-110 hk kan sagtens føles væsenlig mere frisk end en 1,6. Alt andet lige ved almindelig kørsel vil 1,0 me turbo være mere økonomisk. Kører i meget 135 kmt på motorvejen, så vil der nok ikke være nogen forskel på brædnstoføkonomien.
3) Der findes ikke specielt dårlige biler idag. Der er for alle mærker historier om dit og dat. Nogen mærker er bare bedre til at tage sig af tingene, eks Toyota som er rigtigt dygtige.
4) Hvis du passer din bil pænt, så burde den mindst kunne gå 250-300.000. Men man kan være uheldig, og så er det om mærkets importør/værksted er fornuftige, læs #3
5) Dacia er ikke en ringe bil, den er bare som regel udstyret med dele der er måske 3-5 år bagud i udvikling. Den bør kunne køre ligeså langt som andre, men kan være mindre nyudviklet.
J R
bruger siden
13-12-2013
20-11-2018 kl. 10:39
Ps når jeg skrev de fleste burde gå mindst 250-300.000 km. Så betyder det også at en del velholdte også kan løbe 5-600.000 km. Min svigerfar har kørt 500+ i 2 toyota'er.
J R
bruger siden
13-12-2013
20-11-2018 kl. 17:05
Det vidner om Toyota holder æren højt.
Det kunne samtlige andre mærker lære en del af.
Vil overhovedet ikke være bekymret. Skal de bekymre jer, så læg 10.000 af de sparede kr til side, og vent på uheldet sker. Men vær forberedt på du kan komme til at vente længe.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
20-11-2018 kl. 17:44
J R
bruger siden
13-12-2013