Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kim Hansen

Kim Hansen
bruger siden
02-12-2009

05-04-2018 kl. 17:15

Hej Anne.

Jeg havde sådan en bil i 7 år fra ny og kørte knapt 250.000 km i den, og vil da gerne dele mine erfaringer med den. Jeg havde den med 1,1 liters motoren, den var ingen raket men klarede jo alligevel alle ture, herunder en tur til Paris.

Der er fin plads, faktisk bedre end i mange andre minier, og bagsædet kan forskydes for at give enten mere benplads eller mere bagageplads.
Støjniveauet er til den høje side, men det vænner man sig til.

De ting den fejlede i den periode jeg havde den var:
Ny startermotor efter 120.000 (ca 3000 kr)
Tandstang efter ca 245.000 km (kendt problem på dem), solgte den da den fejl kom. Det er en rep til ca 5-7000 kr (tilbud indhentet fra autobutler)

Udover det var den klippestabil, og jeg var meget glad for den.

Udover det så gå efter en der har fået undervognsbehandling, ellers kan den godt ruste lidt.

Kan kun anbefale den.

Mvh Kim.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

05-04-2018 kl. 21:46

Det er en kendt fejl på colten. En ny tandstang koster knap 5000kr og tager en del timer at skifte, så hvis det skal være en colt så find en som allerede har fået skiftet tandstangen.

Bilen kan ikke synes som den er, så det er ikke et spørsmål om at lære at leve med det.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

06-04-2018 kl. 09:22

Hvis sælger er mekaniker så få ham til at skifte tandstangen som en del af handlen, ellers find en anden.

Den bør ikke kunne synes når selvopretningen ikke virker, det er dog ingen garanti for den ikke bliver det.