Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-03-2018 kl. 14:43

"Mening" er et vidt begreb.

Hvis du mener "billigst" så kommer det naturligvis an på hvor længe bilen skal beholdes og hvor mange kilometer der køres årligt.

Med mindre du kører forholdsvist mange km, så havde jeg nok taget en Volvo, eller Audien.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

21-03-2018 kl. 17:13

Jeg er måske en lille smule farvet, men jeg ville vælge komfort og køreglæde.

Jeg kører selv i en ældre A6, og før den i en anden gammel A6 (100.000 og 260.000 km)
Når jeg regner prisen på service ud pr km, er begge biler billigere end vores Peugeot 206, og de er også billigere end flere af mine kollegaers biler (Ford Focus, Peugeot 307, Mazda 3 osv)

Min pointe er: at bare fordi bilen fra ny var dyr, behøver den ikke være dyr at kære i når den er ældre.

Hilsen Lars

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

21-03-2018 kl. 17:50

Ville nok snuppe en XC60. De fåes også med forholdsvis få km på tælleren til omkring 400-450.000.

Ateca fåes jo til langt over 500, hvis man køber den sprit ny og mit alles.

Men der er altså langt fra en Alfa til en Ateca, er det noget du har tænkt over?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-03-2018 kl. 17:51

Ja man kan få meget godt brugt til pengene....2-3årg gammelt. Men der vil ofte være en højere grøn afgift, og forsikring alt efter hvilket mærke. Nu vil jeg imidlertid mene at det ikke er for alle og enhver at gå ud og købe hverken stor audi eller GLK deslige. Man skal have forstand på modellerne og være villig til at tage en evt. risiko. Der kan ligge en mulig rep forude. Men ellers er et luksus køretøj da værd at kigge nærmere på---Service og vedligehold er som regel dyrere. Men man får aldrig noget forærende. Op i røven med afskrivinger etc.....det kan du alligevel ikke rigtig regne på, idet marked og modeller skifter. Men får man fat i den rigtige farve udstyr mv, så er man godt rustet.

Der er altså milevidt forskel på at køre i en Alteca vs de biler du lister ........