Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
17-03-2018 kl. 17:38
Nissan Leaf den nye version skulle gå ca 300 reelt på en ladning og kan lades over alt hos EON og Clever i byen og hjemme, Ja den er dyrere end ønsket til topudstyr 304.000.
Men Nissan tilbyder at levere al den el du kan hælde på den de første 2 år. Både ud e og hjemme.
Det kunne jo måske få budgettet til at nå sammen. Husk på hvis du betaler 2000 om måneden i benzin, så er det jo næsten 4000 om måneden du skal tjene.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
17-03-2018 kl. 21:14
KS !
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det er nok ikke Kia Rio, men Kia Optima, du har i tankerne?
Kia laver også Niro som plug-in hybrid i samme prisklasse som Auris - og med en langt mere interessant dobbelt-koblingsgearkasse fremfor den trælse CVT, Toyota sværger til. Toyota har så andre styrker, men kast et blik på den - blot til inspiration.
Så starter Renault trollen igen sit korstog mod Toyotas cvt gear. Det er tydeligt at høre at han har meget ringe erfaring med det.
Som Søren K skriver længere oppe, er det en fornøjelse med den glidende og rykfri kørsel.
Jeg er spændt på hvordan den nye Auris bliver til næste år, mem der går dog nok noget tid til at den kan købes til 230.000kr
J R
bruger siden
13-12-2013
18-03-2018 kl. 09:58
Men han siger alle der er med ude at køre spørger hvorfor den larmer sådan i omdrejningerne? er der noget galt med den? etc.
Dette indlæg blev 18-03-2018 10:21 redigeret af dets forfatter.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
18-03-2018 kl. 18:25
KS !
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Korstog? Næh - men men som de fleste anmeldere, er jeg bare ikke fan af den støj fra en motor, der bliver pint op i omdrejninger uden at have moment nok til at få bilen til at flytte sig tilsvarende. I Auris er lyden dæmpet lidt bedre end i Yaris, men den er stadig enerverende at høre på.
Har du overset, at jeg (også) har Toyota?
Men trådstarter kan jo tage en prøvetur hos en forhandler et sted, hvor der er lejlighed til at køre motorvej. Her er det bare at prøve en rask lille overhaling, så kan man selv bedømme, om man kan lide lyden.
Jeg har stor respekt for Toyota (hvorfor vi også har en Toyota selv), men valget af CVT er en stor fejl. Det er næppe tilfældigt, at andre store koncerner som Hyundai/Kia og VAG har valgt en anden løsning til deres hybrider.
Nu skriver du at Toyotas valg af CVT gear er "en stor fejl" - det er en typisk K S bemærkning, hvor du inddirekte påstår at du er klogere en Toyotas ingeniører. Det er nok ikke helt tilfældigt at de har brugt gearet til deres hybrider i mere end 20 år, og er de absolut største inden for det felt.
Er det stadigvæk den gamle Yaris Verso du har?
For det er vel mere en bil der er valgt ud fra din økonomiske formåen, fremfor designet.
J R
bruger siden
13-12-2013
20-03-2018 kl. 08:58
Den var meget behagelig, og pt nærmeste konkurrent til en Tesla, eneste hurdle er batteriet er for lille.
Ionic Electric kunne slev køre lidt, altså 3-400 meter uden man holdt rattet. Det var lidt interessant, den havde også adaptiv fartpilot.
Hvis hybriden har både kør selv og adaptiv fartpilot, så er det bare spring på. Om ikke andet så er der jo lang garanti på en Hyundai.
Ellers ville jeg oppe budgettet til en Kia Niro hybrid. Hvis den er ligeså godt skruet sammen som RIO, så kan det ikke få helt galt. VI har kørt omkring 180.000 km i 3 forskellige RIo'er de sidste 2,5 år. Der har kun været absolut småting, en ABS sensor, og nogle forkerte monterede dæktryksensorer(men det er jo ikke bilens skyld). Alt ordnet på garanti med et smil.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
21-03-2018 kl. 06:48
L C
bruger siden
23-02-2018
skrev:
Husk at kun den 'ægte' KS kan give dig korrekt information, han giver aldrig misinformation, da han er orienteret fra tyske bilmagasiner og familieværkstedet som laver alt fra Lada til RollsRoyce.
Glem diesel og hybrid pt, tag en benzin, mange af dem kører tæt på 20 km pr liter
realistisk set. Hybrid mv, får du bare problemer med om en 3-5 år.
Hvilke problemer mener du at man risikerer at løbe ind i om 3 - 5 år, hvis man køber en Hybridbil i dag?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-03-2018 kl. 11:48
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-03-2018 kl. 22:44
Et batteri til eks en golf gte koster 100.000 ca.
Få styr på fakta. De fleste batterier bliver produceret i kina
J R
bruger siden
13-12-2013
23-03-2018 kl. 07:18
så koster eks 75 KW til eks en tesla vel ikke over 7500 dollar= 45.000 ca.
En hybrid ligger vel inde med 5-12 KW. Så er vi straks nede i et helt andet beløb.
Så er der selvfølgelig noget arbejdsløn til udskiftningen. Men det burde altså ikke koste eks 90.000 at skifte batteriet i arbejdsløn.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-03-2018 kl. 16:50
Ja foskellen er åbenbart stor på de forskellige former for el/batteri typer man propper i bilerne. Spørgsmålet er så om forbrugerne vil tage dem til sig. En ting er at vi i danmark har stor koncentration af vindmøller til eks opladning på visse hybrider. Resten af EU har ikke i samme grad de muligheder for grøn strøm-
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-03-2018 kl. 22:47
K S
bruger siden
23-03-2018
skrev:
Diesel er bedst for miljøet. En diesel kan sagtens køre på madolie eksempelvis raps.
Madolie er netop sagen istedet for diesel, men regeringen vil ikke være med til at nedtone afgifterne heraf. Det er forsøgt inden for vognmandsbranchen. Resultat blev at flere vognmænd flyttede deres foretning syd for grænsen hvor der ikke var afgift på.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-03-2018 kl. 22:52
Jaa jeg er lidt fatsvag, må skyldes min alder (griner)
Ja plug-in = sæt stikket i...
Jeg tænker....kan en golf gte med dens km/l retfærdiggøre et sådan køb ? vs de andre hybrid modeller. Den kan køre ren el i byen hvis man vil. Spørgsmålet er om nogle storbyer med tiden bliver lukket ned for brændsels motorere så man kun kan køre via el......ja og hvilken overgang skal man kigge på inden brint m hybrid ser lyset på vejene.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
06-04-2018 kl. 06:54
Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017
skrev:
Altså vi fravalgte det da vi købte ny bil
jeg ville hade den dag jeg kom ud til bilen for at opdage at nøglen var løbet tør for strøm
På vores bil får man længe inden at nøglen løber tør for strøm, en advarsel om at batteri niveauet er lavt i nøglen.
Hvis den er helt "død" for strøm, så er der en nødnøgle inden i nøglen man blot låser sig ind med, så du kan sagtens bruge nøglen manuelt selv om der ikke er strøm på.
Jeg er meget glad for det nøglefrie system og vil meget gerne have det igen. Men jeg vil ikke give 10.000kr ekstra hvis det kun er det jeg får for merprisen.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
06-04-2018 kl. 22:56
Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005
skrev:
For at tage de sidste først, og for ikke at forvirre publikum.
Jeg har 2 biler, en Toyota GT86 der kun bliver brugt om sommeren, og en Mazda 5, der bliver brugt hele året, samt som familie container og lastbil.
Begge biler er miljø væmmelige.
Og min kone har en KIA Picanto.
GT'en har smart key. Og jeg er helt enig med Klaus.
Man kan altid komme ind i bilen og starte den, med mindre der er et andet problem der gør at den ikke kan starte.
Man kan heller ikke smække nøglen inde, det kan ikke lade sig gøre, jeg har prøvet, man kan ikke .
Det er en fed function, og jeg er glad for den (jeg vil ellers gerne have en bil der er så simple som muligt, og så tæt på en GoCart som muligt).
Den også har touch og GPS (dyrt at opgrader kort på en bil fra 2012), der også nogle funtioner der jeg er glad for.
Jeg kan låse bilen op, sætte mig ind i den og starten den, Min telefon uanset mærke og OS, logger bare ind, og den henter telefon bog og opkalds lister. et tager lige 1 minuts tid inden den er klar, og GPS er jo i den. Så jeg kan bare have min smart key og telefon i lommen, eller smide det i dørlommen eller hvad der nu passer.
Sætte mig ind i bilen, trykke på knappen og køre.
Hvis der ikke er strøm på smart key'en. Ja så hiver man lige nødnøglen ud, og låser op manuelt. Holder SK op til start knappen et sekund eller 2.
Så trykker man på start knappen, og kører :)
Og som skrevet, man kan ikke "smække" nøglen inde, det kan ikke lade sig gøre, i modsætening til en central lås, med fjernbetjening, eller ældre.
Plugin hybrid - Fidusen er at du har en el-bil. Når den løber tør for strøm kører du blot videre på Benzin eller diesel motoren. BMW kalder deres i3 (hybrid) for en elbil med range extender, og her opfører den sig som en ikke plug-in.
Men du lader den stadig der hjemme, for at få fuld opladning på batteriet.
El-bilen - Ja der er nogle udfordringer, og du Henrik, er 1 af 2 brugere der har givet mig stof til eftertanke, mht el-biler, det at du / I ikke lige kan lade op derhjemme.
Jeg tror! også fremtiden vil blive en kombination af el-biler, og måske brint, eller noget andet i stedet for brint. Men brintbilerne er her og der kommer flere, og prisen kommer ned :)
Indtil da, kan vi strække olien med f.eks hybrid. Og kombinere det med down sizing og diesel.
Noget helt andet med el-biler og plug-in, er at man kan sætte solceller i taget på bilen, og der igennem lade den op med lys :)
Toyota DK har ikke taget Prius gen 4 hjem i plug-in. Men jeg læste at den har solceller i taget :) Og at man også kan bruge strømmen i batteriet som strøm til andet end bilen, så som en al-grill eller campingvognen
Man kan hade Toyota og eCVT alt det man vil, men hvis man er lidt nørdet, så gør de nogle ting der er ret sejt :)
Det er ikke det hele de selv finder på, men man kan jo altid lære af andre.
Den nye Prius plug-in er kommet på prislisten på Toyota´s hjemmeside.
Den fås fra 333.970kr
Kenn Harry Christoffersen
bruger siden
07-09-2016
30-04-2018 kl. 21:40
Martin P
bruger siden
28-06-2016
skrev:
Jeg er meget i tvivl, har nu kigget på nettet længe og læst om snart alle biler i verden.
Mit kørselsbehov er ca. 50% by 40% landevej og 10% motorvej.
Derfor mener jeg selv at diesel står svagest.
Så har vi hybrid og benzin.
Jeg kører rigtig meget i dagligdagen, arbejder som ejendomsmægler i byen. Så har mange små ture, men har langt til og fra arbejde på alm landevej.
Har kigget på alle SUV'er i omkring 200k klassen. Men den anden dag faldt jeg over auris hybrid, den tiltaler mig en del, indtil jeg fandt ud af at det er en æld gammel model der bare er smidt en hybrid i. Så nu er jeg igen meget i tvivl.
Jeg synes biler som Peugeot 208, Toyota Yaris osv er lidt for små.
Ting jer godt kunne tænke mig:
Apple Car play
Fartpilot
Gerne 20 km/l eller mere
maks pris: 230.000
En god finansiering hvis man kun har de 20%
Kan nogen af jer komme med et par anbefalinger?
Kommer der evt. nogle nye biler i år der er værd at vente på? (jeg har ikke så travlt)
Vw polo,eller en vw t-roc blilligste model eller demo,begge opfylder dine ønsker,og er billige i drift