Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

19-02-2018 kl. 18:32

Synes ikke jeg umiddelbart har hørt noget generelt dårligt om 1,6 130 dci.

Hvis man læser de enkelte anmeldelser der er, så er der en der klager over han ikke synes der er trækkraft nok.

Men det er jo ikke sikkert du har den samme oplevelse, hvis han plejer at komme fra en 180 hk diesel, og du kommer fra en 115 hk diesel, så vil oplevelsen være vidt forskellig.

Men du har ret den er meget overset, og lidt fed.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-02-2018 kl. 20:58

HUSK at det skal være den nye gearkasse med 7 indlagte trin i CVT'et, og ikke som før et langt gear.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-02-2018 kl. 22:10

Hej Jan. Jo det ville være naturligt, men derfor vil jeg gerne du spørger eller sikre dig hos forhandler. Man ved jo aldrig. Et cvt gear er normalt det man kalder et million gear. Dvs at det er et langt gear, hvor motoren fortsætter op i omdrejninger hele vejen til den hastighed man vil opnå. Det larmer fordi omdrejninger bliver øget voldsomt når der kun er et langt gear. CVT gearet er nu blevet opgraderet så der er indlagt 6eller 7 trin, svarende til andre gear som dsg eks. Efter opgraderingen skulle det være noget bedre at køre med, og du vil kunne høre og mærke at den skifter kort, enten på omdrejninger eller lyden. Har lige kigget bruchure.....og må sige at jeg godt kan forstå du er fristet. Den ser lækker ud. Omkring motoren 1,6 med 130hk er det Renualts motor. Og her spiller det max. Det er en rigtig fin motor som alle renault Diesel er det, uden undtagelse. Nogle mindre udgaver på 90 og 110hk sidder i bla. Mercedes A og B klassen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-02-2018 kl. 22:51

Tobi as

bruger siden
30-01-2012

skrev:
Det sidste du siger er ikke helt rigtigt.
90 hk og 110 hk versionerne fra Renault er en motor på 1,5 liter. Den er vidt forskellig fra 1,6'eren.
Dog bruges 1,6'eren også af Mercedes.
Man skal godt nok holde tungen lige i munden, som bilfabrikanterne deler komponenter med hinanden ;-)

T.Nielsen

Mindre udgaver af Renaults diesel er 1,5 dci 90 og 110hk......sidder i A og B klassen. 1,6dci kender jeg kun til køre i Renault og Nissan. Pointen er at Diesel fra Renault køre sublimt, og har vundet en del priser på deres motor.

Rettelse på 110hk er 109

Dette indlæg blev 19-02-2018 23:09 redigeret af dets forfatter.