Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
04-02-2018 kl. 19:29
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Til en start, skal man huske at prisforskellen ab fabrik ganges med næsten 3 i DK grundet afgifterne.
Størrelsesmæssigt er A6 en klasse over Avensis & co. - her skal du sammenligne med A4.
På de mindre Audi modeller er spørgsmålet ganske relevant, da f.eks. A3 deler platform og al grundlæggende mekanik og elektronik med Skoda Octavia, Seat Leon og VW Golf. Her betaler du for en lidt mere luksuspræget kabine (men med mindre plads) og i høj grad for navnet.
Generelt betaler du også en del for navnet på de 3 mærker, men du betaler ofte også for mere gennemarbejdede løsninger, lidt færre kompromisser og lidt mere avanceret teknologi. Den selvkørende teknologi i Mercedes E-klassen finder du ikke i de billigere mærker før om nogle år, hvor teknologien vil "falde ned" til de billigere biler. Sådan har det typisk også været med airbags, ABS, ESP etc. gennem tiderne.
Hvordan får du det til at prisen fra fabrikken skal ganges med næsten 3, grundet danske afgifter?
J R
bruger siden
13-12-2013
04-02-2018 kl. 19:34
Dermed menes at de får den nyeste model af et stykke udstyr, for de andre kan arve udviklingen med 1-2-3 års mellemrum.
Hvis Audi kommer med selvkørende tek., så dukker det op i den næste topmodel hos Vw næste år, og om 3 år i Skoda og Seat.
Det er vel det samme der er gældende med Hyundai til Kia. Hyundai har den nyeste udviklet model, og Kia arver det fra moderselskabet.
Mercedes har bare ikke et underliggende mærke at arve udstyret til.
BMW kan vel ikke betegnes at nedarve udstyr til eks Mini, idet Mini er rimelig dyr i sig selv.
Er de 3 forespurgte mærker væesntlig bedre end andre..... Måske du skulle sammenligne med Lexus og ikke Toyota.
Toyota skal vel sammenlignes med VW, Peugeot, Ford, Mazda.
Derudover så er vi "måske" enige om Toyota laver biler der holder ganske pænt. Men i mine øjne har de hidtil været uhyre kedelige både i udseende som i interiør. Der virker til at være sket en forbedring senest.
H P
bruger siden
06-01-2004
04-02-2018 kl. 20:02
hvorfor koster en Coca cola mere end en Harboe cola ?
hvorfor koster et Rolex ur mere end et Timex ur ?
hvorfor koster en D&G taske mere end en H&M taske ?
Een vare koster det som den kan sælges til, og her kommer mærket ind.
det er bare ikke lisså “blæret” at ankomme i en Nissan frem for en Mercedes, uanset om Nissanen har mere udstyr og større motor.
Der er også derfor at flere producenter forsøger at komme ind på markedet for premium-biler.
Feks. Citroen med DS
det er bare rigtigt svært, da snob-effekten ikke er den samme
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
05-02-2018 kl. 08:35
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
150% afgift + bilens pris = 250% (2.5 gange prisen fra fabrikken)
+ moms (også på afgiften), så er du over 300% !
H P
bruger siden
06-01-2004
05-02-2018 kl. 10:28
bruger siden
30-03-2005
skrev:
+ moms (også på afgiften), så er du over 300% !
Så enkelt er det altså ikke.
De første 106.600,- er der "kun" 85% i afgift på, dernæst er der fradrag for airbags, antal stjerner i NCAP og forbrug. Man kan faktisk købe en hel del biler med "kun" 85% i afgift
Dette indlæg blev 05-02-2018 10:59 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
06-02-2018 kl. 19:15
En Audi A6 er som mimndse model udstyret med 190 hk til lige under 600.000. kr
Hvis vi skal sammenligne de øvrige modeller i trådstart, er det nok på sin plads at se på en A4 i stedet.
Den starter med 150 hk til lige under 400.000 kr
Til sammenligning er største Hyundai I 40 udstyret med en 141 hk Diesel, og for benzin er det 125 hk for den største motor
Jeg mener, at hvis man skal sammenligne, så skal grundlaget være så ens som muligt.
Jeg påstår ikke at Audi (eller BMW eller Nercedes) er bedre end de fleste andre, men deres basismodeller starter ofte hvor de andre slutter, hvorfor de virker meget dyere.
En Volvo S 60 med 152 hk starter også lige under 400.000 kr
En anden forklaring er, at fabrikkerne selvfølgelig tager det for bilerne som de kan, og nogle fabrikker tjener penge, andre gør ikke.
Hilsen Lars