Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
25-01-2018 kl. 18:36
Benjamin Jensen
bruger siden
22-01-2018
skrev:
Er rigtig glad for at høre at android kan bruges på apple carplay.
Det kan det ikke. I hvert fald ikke så entydigt som der lægges op til. Tror måske, at den anden bruger forveksler det med Mirrorlink?
Jeg har en Hyundai, som har apple carplay og android auto. Jeg bruger også selv en android som mobil, men da android auto ikke er frigivet i dk endnu, kan jeg ikke koble min mobil op via android auto - og jeg kan da slet ikke bruge apple carplay.
Hvis den anden bruger fastholder at han kan bruge apple carplay med sin android, må det være mærkebestemt (det lyder dog også mærkeligt...) - i så fald skal du prøve at koble din android op, når I er ude og foretage prøvekørsler, for at se om den udvalgte bil kan det.
Du kan vist godt af omveje og 3. parts-apps få gang i android auto, men så er det på engelsk.
Du kan selvføgelig uanset android auto eller ej koble din android op til bilens infotainmentsystem via bluetooth eller kabel og føre samtaler/streame musik etc. Du får bare ikke menuoversigten med apps, google maps osv.
I dagligdagen savner jeg ikke android auto. Særligt ikke hvis I køber en bil med indbygget navigation. Jeg ser dog selvfølgelig frem til at android auto frigives - mest da jeg bedre kan lide google maps end bilens egen navigation.
Jeg har et par gange haft koblet en iphone på og stiftet bekendtskab med apple carplay. Ganske fint men slet ikke noget som i sig selv giver mig et behov for at skifte androiden ud med en iphone.
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
28-01-2018 kl. 21:39
Du skriver, at I har et barn på 8 år - og vil gerne have en bil i mange år.
i så fald ville jeg overveje at få et ordentligt bagsæde, så der er plads til en teenager på måske 190 cm (afhængig af køn). Så jeg ville hellere se efter en hatchback i størrelsen større (med mindre bagagerum) fremfor at skulle klemme sig ind bagi i en Ibiza stationcar..
i så fald ville jeg overveje at få et ordentligt bagsæde, så der er plads til en teenager på måske 190 cm (afhængig af køn). Så jeg ville hellere se efter en hatchback i størrelsen større (med mindre bagagerum) fremfor at skulle klemme sig ind bagi i en Ibiza stationcar..