Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
24-09-2017 kl. 20:39
Hybrid er mere en fordel til bykørsel og kortere ture. Sådan som jeg forstår det.
J R
bruger siden
13-12-2013
24-09-2017 kl. 22:41
Tesla
opel Ampera, når den kommer skulle det være med 500 km range.
Nissan Leaf skulle komme med 60 KW batteri og 400 km range.
Så er der Hyundai Ionic, som desværre kun leveres med 29 kw. Kom den med 60KW, så scoorede den hele markedet.
J R
bruger siden
13-12-2013
25-09-2017 kl. 09:13
Kunne du ikke lige uddybe det der med firmaet betaler din benzin, og du betaler skatten deraf?
Var det ikke bedre at få skattefrie kørepenge? eller en firmabil.?
Fair nok du ikke kan lade hjemme, men du kunne jo evt få den ladt på firmaadressen i hverdagen. Hvis du "kun" kører 100 km om dagen, 50 ud og 50 hjem. Så kunne du også nøjes med at lade hver 3-4 dag, hvis batteripakken er stor nok.
Eks hvis du kan have 400 km på en ladning, og skal på vejen en hel dag, det lyder ikke til det er så tit, så kunne du bruge 20 minutter på en supercharger og drikke din kaffe og svare mails og måske hælde vandet af kartoflerne. vupti så kører du igen.
Kigger selv på el, men det bliver nok ved drømmen.
Men synes det er interessant at eks Tesla finansierer en 993.000 kr vogn med samlede omkostninger i lånets løbetid på 37.000 kr.
Altså hvis man satte sig for at spare op til den Tesla, så ville værdien af dine 993.000 være mindre når du havde sparet dem op pga inflationen.
Gad vide om de også finansiere med samme rente og omkostning på en 2 år gammel lettere brugt med 30.000 km på uret?
VI var tæt på en Tesla, men var ligeledes bekymret over rangen. Og endte med en Merc C istedet. Har så det sidste år holdt lidt øje med vores reele behov. Og når jeg tæller sammen, så har vi måske 3 gange på et år hvor vi ville have behov for at stoppe ind og lade på vejen.
Så vores belymring var nærmest grundløs.
Bortset fra C'eren er mega dejlig. Så tænker jeg alligevel, hvorfor fanden tog vi ikke den Tesla. Laver en søgning hverdag, og følger prisudviklingen. Bemærker at private stadig er for dyre i forhold til Tesla selv, som tilsyneladende har en finansiering der er formidabel. En finansiering som du under ingen omstændigheder kan lave privat, med mindre du har friværdi i hytten.
Dette indlæg blev 25-09-2017 09:29 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-09-2017 kl. 15:45
Er det en bil der køre langt på literen, eller er det el bil.......eller er det en bil der holder noget længere i levetiden end almindelige husholdnings biler......Der bruges også stort Co2 for at producere biler.......og hvor meget af bilen kan genbruges.....hvilke materialer er den lavet af, både ude og inde, og hvilken produktions form er der produceret med...
Det er ikke endegyldigt svaret. Men de biler der kvalitets og produktions mæssigt koster, må vel være dem der er milijø rigtige i sidste ende.....uanset om de køre 18 eller 23 på literen....For at være milijø rigtig kræver det at fabrikkerne investere i det. Og hvem gør det andre end Bmw Mercedes , måske Audi. De billige biler holder ikke den milijø rigtige kurs alligevel.
J R
bruger siden
13-12-2013
26-09-2017 kl. 07:57
Ved godt den er lidt dyrere end en Yaris. Men det er jo sverige, så det er vel til at overse.
Ionic har dobbeltkobling gearkasse ligesom DSG og ikke CVT gear som Toyota kører med.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
28-09-2017 kl. 13:41